پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 16235

رییس چهارمین همایش انجمن گوارش و كبد كودكان ایران گفت: هپاتیت «آ» شایعترین ویروس در كودكان است؛ به طوری كه تقریبا100 درصد كودكان زیر10 سال با این ویروس تماس یافته و نسبت به آن مصون می‌شوند.

دكتر غلامرضا خاتمی گفت: هپاتیت آ، خیلی خطرناك نیست و در 99 درصد موارد بعد از یك یا دو هفته كودك مبتلا خود به خود و بدون نیاز به دارو و درمان بهبود پیدا می‌كند.

وی گفت: تنها در یك دهم درصد یعنی به احتمال یك در هزار مورد ویروس هپاتیت آ شكلی پیدا می‌كند كه می‌تواند كشنده باشد به همین علت توجه به آن دارای اهمیت است.

رییس انجمن علمی گوارش و كبد كودكان ایران اظهار داشت: هپاتیت آ خود را به صورت اسهال، بی قراری و خستگی در كودك نشان می‌دهد ولی چون این علایم خفیف است با آزماش خون می‌توان به وجود ویروس هپاتیت آ در بدن پی‌ برد.

خاتمی با بیان این كه هپاتیت آ نیازی به درمان ندارد و چه علامت داشته باشد و چه علائم نداشته باشد خود به خود بهبود می‌یابد، گفت: ویروس هپاتیت آ از طریق مدفوع آب آلوده، غذای آلوده و دست‌های آلوده منتقل می‌شود.

رییس چهارمین همایش گوارش و كبد كودكان ایران با بیان این كه در سایر كشورها، آمار كودكان مبتلا به این نوع هپاتیت كمتر است، گفت: سطح بهداشتی كشور ما در حدی نیست كه مانع از ابتلای كودكان به این نوع هپاتیت شد و كودكان در سنین زیر 10 سال خیلی سریع به این بیماری مبتلا می‌شوند.

گفتنی است، چهارمین همایش انجمن علمی گوارش و كبد كودكان ایران با موضوع هپاتیت در كودكان 18 و 19 تیر در انستیتو تغذیه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha