وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سکته مغزی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر و معلولیت در کشور است، از تدوین سند ملی درمان سکته مغزی خبر داد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سکته مغزی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر و معلولیت در کشور است، از تدوین سند ملی درمان سکته مغزی خبر داد. 


به گزارش سلامت نیوز وزیر بهداشت به مناسبت هفتمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی استروک با هدف آشنایی با درمان و پیشگیری از سکته مغزی پیامی به شرح زیر اعلام کرد:


"سکته مغزی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر و همچنین معلولیت در کشور عزیزمان بوده که متاسفانه سن بروز این عارضه در ایران نیز پایین‌تر از کشورهای دیگر است
پر فشاری خون، بیماری قند، افزایش کلسترول و لیپیدها، مصرف دخانیات و کم تحرکی از مهمترین عوامل ایجادکننده سکته‌های مغزی است؛ مشکلی که با تغییر روش زندگی و عادات غذایی به خوبی می‌توان از آن پیشگیری کرد.


خوشبختانه پزشکان کشورمان در سال‌های اخیر، تلاش‌های فراوانی برای پیشگیری، تشخیص و درمان سکته مغزی انجام داده‌اند که این کنگره گامی در جهت تداوم تلاش‌های صورت گرفته است.


یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری نیز تدوین سند ملی درمان سکته حاد مغزی و پروتکل‌های درمانی آن است. درهمین راستا کمیته ملی تدوین سند و کارگروه‌های مرتبط، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا کنون قسمت عمده‌ای از پیش نویس سند، تدوین شده و راهکارهای اجرایی و موانع آن توسط کارشناسان و متخصصان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


انشاءالله در آینده‌ای نزدیک، شاهد اجرایی شدن این سند و آغاز فصلی تازه در مسیر درمان مبتنی بر شواهد سکته‌های مغزی خواهیم بود."
هفتمین کنگره ملی و دومین کنگره بین المللی استروک با هدف آشنایی با درمان و پیشگیری از سکته مغزی از یکم تا سوم مهر در شیراز برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha