رئیس سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به این مطلب که گفته می‌شود بدهی تأمین اجتماعی به نظام سلامت ۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: مجموع بدهی ما به نظام سلامت ۷۰۰ میلیارد تومان است.

بدهی 700 میلیاردتومانی تامین اجتماعی به نظام سلامت

سلامت نیوز:رئیس سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به این مطلب که گفته می‌شود بدهی تأمین اجتماعی به نظام سلامت ۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: مجموع بدهی ما به نظام سلامت ۷۰۰ میلیارد تومان است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید تقی نوربخش در حاشیه کنگره بیهوشی در پاسخ به این سوال که میزان بدهی تامین اجتماعی به بیمه‌ها چقدر است، گفت: ما در مرداد و شهریور 500 میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی و 1000 میلیارد تومان به داروخانه‌ها پرداخت داشتیم و معوقات پزشکان نیز تا آخر خردادماه پرداخت شده است.


وی ادامه داد: با توجه به همه مشکلاتی که وجود داشت: سعی کردیم که پرداخت‌های مناسبی داشته باشیم.
به گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی پرداخت‌های این سازمان به دانشگاه‌هایی که طرح ارجاع به پزشک خانواده را اجرا می‌کنند بیشتر از سایرین بوده و همینطور بیمارستان‌های مناطق محروم مبلغ بیشتری دریافت کرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: بررسی پرداختی ما به نظام سلامت حدود 2 ماه به طول می‌انجامد، یک ماه باید جمع‌بندی خدمات به دست ما برسد و یک ماه آن را بررسی کنیم و این تأخیر را قانون نیز قبول کرده.


نوربخش در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بدهی شما به نظام سلامت 4 هزار میلیارد تومان است، گفت: مجموع بدهی ما به نظام سلامت 700 میلیارد تومان بیشتر نمی‌شود و در این بین ما هیچ مبلغی به داروخانه‌ها بدهکار نیستیم و این مبلغ تنها اختصاص به دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.


رئیس سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به این مطلب که به رئیس یکی از انجمن‌های پزشکی گفته تامین اجتماعی پول درمان را وارد ساخت و ساز کرده است، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر در کنار درمان وظیفه پرداخت مستمری نیز دارند و برای اینکه ارزش پول بیمه شدگان برای 30 سال آینده حفظ شود مجبور هستند تا پول را وارد کارهای اقتصادی کنند.


       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha