وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ورود دانشجویان جدید به محیط دانشگاه و تاثیر فضای دانشگاه بر دانشجویان گفت: یکی از کارهای خوبی که یک دانشجو می تواند انجام دهد اثرگذاری بر دیگران است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ورود دانشجویان جدید به محیط دانشگاه و تاثیر فضای دانشگاه بر دانشجویان گفت: یکی از کارهای خوبی که یک دانشجو می تواند انجام دهد اثرگذاری بر دیگران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی صبح امروز در همایش میثاق مهر که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، در ادامه اظهار کرد: فرصت حضور در دانشگاه‌ها زودگذر است اما دانشجویان باید سعی کنند از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی یک دانشجو کسب دانش و مهارت است که در سایه آن می‌تواند برای خود زندگی راحتی ساخته و دیگران نیز به وی افتخار کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه سرمایه انسان‌ها علم، دانش و معرفت است، گفت: در دنیای امروز قدرت از آن کسانی نیست که زرادخانه، منابع و ثروت دارند. شاید یک روزی ما افتخار می‌کردیم که بزرگترین منابع گازی را در اختیار داریم اما همین منابع گازی تبدیل به دارو می شود. یک گرم دارو به میزان 300 بشکه نفت ارزش دارد. بنابراین کسانی در دنیا سروری می کنند که دانش بیشتری دارند.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: مطمئنا افراد عالم‌تر، فروتن‌تر نیز هستند چراکه دانش بدون چاشنی اخلاق ارزشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) درخصوص عمل به وظیفه عنوان کرد: امام فرمود هر کس در هر جایی اگر به وظیفه خود عمل کند، تکلیف از او ساقط می‌شود. به عنوان نمونه ما مسئول سلامت مردم هستیم و باید شب و روز بدویم و نیز امانت‌دار اموال بیت‌المال باشیم.

دکتر هاشمی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های مشهد گفت: درس بخوانید که درس خواندن وظیفه شماست و این را بدانید که مملکت صاحب دارد و امام زمان(عج) و رهبری از آن حمایت می‌کنند و خیلی نیازی نیست که ما بخواهیم در تمام حوزه‌ها ورود یابیم. ما اگر درس بخوانیم مملکت پیشرفت خواهد کرد.

وزیر بهداشت، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم ما در زمان جنگ به دلیل برخورداری از قدرت ایمان، خودباوری و همچنین اعتقاد به خدا ایستادگی کردند. بدانید که شما نیز از همان نسل هستید و باید به خداوند اعتماد کنید چون او دستگیر انسان است.

وی با بیان اینکه اعتماد به خدا باید خالصانه باشد تاکید کرد: به خداوند اعتماد کنید همانطور که رزمندگان او را باور داشتند. در دوران جنگ برترین فرزندان این کشور از بین رفتند اما دیدید که چه بلایی بر سر دشمنان آمد.

هاشمی با تاکید بر لزوم رشد دانشگاهی عنوان کرد: دانشگاه محل علم و آموختن است و آموختن هم تنها مربوط به علم مادیات نیست.

وزیر بهداشت، همچنین بر لزوم توجه دانشگاه‌ها به ایام فراغت دانشجویان تاکید کرد و افزود: جوان سرشار از انرژی است و باید بانشاط باشد تا بتواند پیشرفت کند. اوقات فراغت دانشجویان باید پر شود چرا که شخصیت دانشجو به صورت تک بعدی خوب نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha