وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقدمه لازم برای پرداختن رسانه‌ها به بحث فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو از مرگ مغزی را غبارروبی از فرهنگ عمومی دانست و گفت: مطبوعاتی كه در چنین اموری پیشقدم باشند علاوه بر مباحث معنوی در بحث اختصاص یارانه نیز از جایگاه بالاتری برخوردار می‌شوند.

حمایت مالی از رسانه‌هایی پیشرو در فرهنگ‌سازی اهدای عضو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،محمدحسین صفارهرندی كه در همایش «نفس» سخن می‌گفت در ارتباط با نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگسازی برای اهدای عضو و موضوع پیوند، بر لزوم توجه رسانه‌ها به فرهنگ عمومی جامعه تاكید كرد و گفت: فرهنگ عمومی یعنی آداب تكرار شونده در مردم یك منطقه. باید این امر را مورد تاكید قرار داد كه نسبت فرهنگ عمومی جامعه با اعتقادات مذهبی و دینی، نسبتی بسیار نزدیك است و بسیاری از آداب روزمره ما خواه ناخواه متاثر از فرهنگ عمومی است.

وی با تاكید بر آن كه رسانه‌ها باید باورها و اعتقادات اصیل جامعه را به رخ مردم كشانده و آنها را هر چه بیشتر به مردم بشناسانند، ادامه داد: این در حالیست كه فرهنگ‌ مطبوعاتی ما به دنبال موارد تاثیرگذار بر روی مخاطبان خبری هستند. یكی از مشكلات آن است كه فرهنگ وارداتی بدون نسبت با فرهنگ عمومی ما، جایگزین فرهنگ خالص‌مان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقدمه لازم برای پرداختن رسانه‌ها به بحث فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو از مرگ مغزی را غبارروبی از فرهنگ عمومی دانست و گفت: از رسانه‌ها چنین خواسته‌ای خواهد شد و این امر را با مدیران رسانه‌ها در میان خواهیم گذاشت. در این زمینه گفتیم كه علاوه بر مباحث معنوی در بحث اختصاص یارانه نیز مطبوعاتی كه در چنین اموری پیشقدم باشند از جایگاه بالاتری برخوردار می‌شوند و به ازای هر قدم خیری كه در این زمینه برمی‌دارند پیش كشی به آنها تقدیم می‌شود.

صفارهرندی در پایان گفت: لازم است كه رسانه‌ها به فرهنگ‌های اخلاقی، ملی و مذهبی بپردازند و آنها را برجسته‌سازی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha