رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای ثبت رضایتمندی افراد برای اهدای عضو پس از مرگ در كارت‌های گواهینامه متقاضیان اعلام آمادگی كرد.

اعلام آمادگی راهور جهت درج آمادگی اهدای عضو در گواهینامه‌ داوطلبان
 

به گزارش ایسنا، سردار رویانیان كه در همایش نفس سخن می‌گفت، با اشاره به صدور 30 میلیون گواهینامه راهنمایی رانندگی تاكنون، گفت: داشتن گواهینامه راهنمایی رانندگی در ایران حداكثر پنج سال است و پس از آن باید مجددا تمدید شود. در حال حاضر نیز تقریبا سالانه بیش از یك میلیون و 500 هزار گواهینامه راهنمایی رانندگی صادر می‌شود.

وی با بیان این كه در سال 84 تنها حدود 14 درصد از مجروحان تصادفات با آمبولانس به مراكز درمانی منتقل می‌شدند، ادامه داد: این در حالی است كه اكنون 52 درصد از مجروحان را وزارت بهداشت جابجا می‌كند و با در نظر گرفتن امدادهای هلال احمر در مجموع 70 درصد مجروحان توسط آمبولانس منتقل می‌شوند.

رویانیان با بیان این كه سالانه حدود 200 هزار مورد تصادف فوتی و جرحی در كشور ثبت می‌شود، ادامه داد: حدود 47 درصد از افرادی كه تصادف می‌كنند حین انتقال به بیمارستان یا مراكز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به همكاری راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی با واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در رابطه با طرحی پژوهشی، گفت: در پاییز سال گذشته نظرات برخی متقاضیان دریافت كارت گواهی‌نامه راهنمایی رانندگی در رابطه با اهدای عضو و ثبت این رضایتمندی در كارت گواهی نامه رانندگی آنها گرفته شد كه بر این اساس پاسخ 2/77 درصد این متقاضیان به سوال مربوطه مثبت بود و این در حالی بود كه تنها 8 درصد آنها از كارت اهدای عضو برخوردار بودند.

سردار رویانیان در پایان گفت: راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی ثبت رضایتمندی افراد برای اهدای عضو پس از مرگ در گواهینامه‌های راهنمایی - رانندگی را پیشنهاد می‌كند و برای این امر از آمادگی صد درصد برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha