دانشمندان MIT با هدف یافتن راههایی برای توسعه هوش مصنوعی، روند شکل گیری زبان در کودکان را از لحظه تولد تا سومین سال زندگی آنها مورد بررسی قرار دادند.

محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) به سرپرستی پروفسور "دب روی" در این پروژه که Human Speechome Project  نام دارد در تلاشند تا رازهای یادگیری کودکان را کشف کنند.

در این پروژه یک نوزاد از لحظه تولد زیر نظر 11 دوربین ویدیویی 14 میکروفونی قرار گرفت که در بیشتر قسمتهای خانه نصب شده بودند این چشمهای دیجیتالی در ساعتهای طولانی تمام حرکات، واکنشها و اولین صداهای نوزاد را ضبط کردند.

ایده اجرای این پروژه در سال 2005 و در راستای مطالعه در خصوص هوش مصنوعی مطرح شد به اعتقاد دانشمندان MIT درک اینکه کودکان چگونه حرف زدن را یاد می گیرند می تواند در توسعه هوش مصنوعی بسیار موثر باشد.

هدف نهایی این محققان کشف چگونگی عملکرد مغز یک نوزاد و تاثیرپذیری این مغز از فاکتورهای محیطی و اجتماعی در لحظه ای است که در آن کودک اولین کلمات خود را تلفظ می کند.

براساس گزارش The Autism News، در این پروژه دانشمندان دریافتند که کودک از لحظه تولد تا پایان سه سالگی بین 10 تا 12 میلیون واژه را یاد می گیرد.

این اولین بار است که زبانشناسان، دانشمندان و پزشکان در سطحی به این وسعت و مداوم به ثبت رفتار کودکان پرداخته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha