شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 16263

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از کاهش موارد ابتلا به تب مالت در کشور طی سال گذشته نسبت به سال 86 خبر داد و گفت: در سال 86 حدود 23 هزار مورد ابتلا به تب مالت داشتیم که این آمار در سال گذشته به 17 هزار و 900 نفر کاهش یافت.

دکتر محمد مهدی گویادر نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام با اعلام کاهش موارد بیماری تب مالت و سالک در ایران اظهارداشت: حدود 70 درصد بیماریهای نوپدید در انسان به نوعی از حیوان منتقل شده است.

وی با عنوان این مطلب که در سالهای اخیر تلاش زیادی برای کنترل و کاهش موارد بیماریهای مشترک بین انسان و دام در دنیا و در ایران صورت گرفته است افزود: به عنوان نمونه موارد تب مالت در انسان طی سال 86 در ایران حدود 23 هزار نفر بود که سال گذشته این آمار با 6 هزار مورد کاهش به 17هزار و 900 نفر رسید.

گویا در عین حال تاکید کرد: البته تا کنترل کامل تب مالت راه درازی در پیش داریم و وضع فعلی دلخواه وزارت بهداشت نیست.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در ادامه به بیماری سالک که از 6 سال پیش در منطقه خاورمیانه و مدیترانه شرقی وجود دارد اشاره کرد و افزود: در ایران نیز دو منطقه اصفهان و بم با شیوع بیشتر این بیماری مواجه هستند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این بیماری که زخمهای آن آسیب جدی به پوست و سلامت روحی افراد وارد می‌ کند، برنامه کنترل  سالک از دو سال پیش اجرا شد که نتایج آن بیش از انتظار ما بود.

گویا افزود: در این مدت توانستیم شیوع سالک در اصفهان را در حدود 50 درصد کاهش دهیم که در خوشبینانه ‌ترین حالت پیش بینی ما کاهش 25 درصدی موارد ابتلا به این بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha