یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 162667

از هر 9 مرد، یک نفر مبتلا به انحراف آلت است. کجی آلت تناسلی می‌تواند بطرف بالا، پائین، سمت راست، چپ و یا مجموعه‌ای از آنها باشد، مثلا بطرف پائین و چپ. این حالت نه تنها باعث درد هنگام مقاربت می‌شود بلکه لذت جنسی طرف مقابل را هم کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز: از هر 9 مرد، یک نفر مبتلا به انحراف آلت است. کجی آلت تناسلی می‌تواند بطرف بالا، پائین، سمت راست، چپ و یا مجموعه‌ای از آنها باشد، مثلا بطرف پائین و چپ. این حالت نه تنها باعث درد هنگام مقاربت می‌شود بلکه لذت جنسی طرف مقابل را هم کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد رضا صفری نژاد در گفتگویی با سلامانه ضمن ارائه این آمار و توضیحات، ادامه داد: «انحراف آلت تناسلی 2 دلیل دارد: یا مادرزادی است و با رسیدن فرد به بلوغ شدت می‌یابد و خودش را ظاهر می‌کند یا اکتسابی که به دلیل ضربه به آلت تناسلی یا تحت فشار قرار گرفتن آن ایجاد می‌شود و در اصطلاح به آن بیماری پیرونی می‌گویند».

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران و استاد دانشگاه، نوع اکتسابی را خطرناکتر از نوع مادرزادی دانست و یکی از دلایل بروز نوع اکتسابی را استفاده از دستگاههای مختلف برای تغییر اندازه آلت تناسلی معرفی کرد و هشدار داد: «سیر بیماری پیرونی معمولا بطرف ناتوانی جنسی کامل است».

وی در توضیح اتفاقی که در نوع اکتسابی برای آقایان می‌افتد ادامه داد: «به دنبال رابطه جنسی خشن یا استفاده از دستگاه، شکستگی‌های ریزی در آلت به وجود می‌آید که به سادگی بهبود پیدا نمی‌کنند و زمانی که بهبود یابند بعلت ایجاد پلاک باعث انحراف آلت و قوس آن می‌شوند».

دکتر صفری نژاد هشدار داد: «مردان زیر 30 سال بیشتر در معرض این مسئله هستند و لازم است با مشاهده هر نوع علامتی با پزشک تماس بگیرند».

وی به آقایانی که مبتلا به نوع مادرزادی انحراف آلت هستند عمل جراحی را توصیه کرد و اذعان داشت: «آقایان مبتلا به بیماری پیرونی در اولین فرصت به متخصص مراجعه و مشورت بگیرند زیرا این مشکل با دارودرمانی، تزریق یا در نهایت عمل جراحی ممکن است درمان شود».

وی همچنین تاکید کرد: «اگر آقایان نعوظ دردناکی دارند علت آن یا بیماری است یا مصرف زیاد دارو! به هر حال بهتر است در مورد این موضوع با پزشک متخصص مشورت کنند. نعوظ دردناک اولین علامت بیماری پیرونی است و نباید آنرا نادیده گرفت».

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    خیلی سایت خوبیه من خودم پیرونی دارم. اما ازدواج نکردم و 40سالمه