وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اعلام نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی بیمه كارگران روزمزد ساختمانی، گفت: یك و نیم میلیون نفر از این كارگران كه با احتساب خانواده هایشان به شش میلیون نفر می‌رسند، به زودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

عبدالرضا مصری با تاكید بر این كه پس از تصویب آیین‌نامه بیمه كارگران روزمزد ساختمانی در هیات وزیران به سرعت آن را اجرا می‌كنیم، تصریح كرد: منابع مورد نیاز برای این بیمه با پرداخت بسیار اندك كارگران، كمك دولت و منابعی كه از طریق عوارض دریافت می‌شود تامین خواهد شد و شامل بیمه تامین اجتماعی كامل است.

وی افزود:‌ كارگران روزمزد ساختمانی با این بیمه، از حق ازكارافتادگی برخوردار می‌شوند و در صورت فوت نیز خانواده‌هایشان تحت بیمه قرار می‌گیرند و یك دوره كامل تامین اجتماعی مانند كاركنان دولت یا كارگران واحدهای تولیدی برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی این بیمه را برای كارگران روزمزد ساختمانی، اقدامی مهم و اساسی توصیف و عنوان كرد: این اقدام نخستین بار پس از انقلاب و با تلاش فراوان برای كارگران روزمزد ساختمانی نهایی شده است كه امیدواریم به سرعت آن را اجرا كنیم.

مصری تكمیل بیمه ایرانیان برای گروه‌های مختلف را حركت مثبت دیگر وزارت رفاه در چند ماه اخیر برشمرد و افزود: دیروز وزارت رفاه آیین نامه‌ای ابلاغ كرد كه با اجرای آن تمام مبتلایان به اچ آی وی و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی ایرانیان قرار می‌گیرند تا از آلام و مشكلات آن‌ها كاسته شود.

وی گفت:‌ با احتساب این تعداد از افراد، در حال حاضر بیش از 98 درصد جمعیت كشور تحت پوشش بیمه درمانی ایرانیان قرار گرفته‌اند و می‌توان گفت، تنها دو درصد از مردم دفترچه بیمه اعم از تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و یا نیروهای مسلح ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha