یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 162700

آمارها حاکیست از میان هر 10 نفر در کشورهایی با میزان درآمد پایین 9 نفر به خدمات پرتودرمانی دسترسی ندارند.

سلامت نیوز:آمارها حاکیست از میان هر 10 نفر در کشورهایی با میزان درآمد پایین 9 نفر به خدمات پرتودرمانی دسترسی ندارند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند در حالی که می‌توان آنان را با کمک رادیوتراپی درمان کرد.
همچنین در کشورهایی با درآمد بالا که این تسهیلات و خدمات وجود دارند کارشناسان هشدار می‌دهند که فقدان تجهیزات و کادر درمانی کافی، مشکل‌ساز شده است.
پروفسور «ریافت آتون» از دانشگاه هاروارد در بوستون آمریکا گفت: این تصور غلط گسترده وجود دارد که هزینه‌های رادیوتراپی به گونه‌ای است که بهره‌مندی از آن برای تمام کشورها غیز از کشورهای ثروتمند غیرممکن است.


به گفته آتون، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد این خدمات‌دهی ضروری نه تنها شیوه درمانی ایمن و با کیفیت بالا را در اختیار کشورهای با درآمد پایین و متوسط قرار می‌دهد بلکه ظرفیت بالای رادیوتراپی به نوعی سرمایه‌گذاری منعطف و مقرون به صرفه برای این کشورهاست.


بیش از 60 درصد بیماران مبتلا سرطان در دوره‌ای از بیماری‌شان به پرتودرمانی نیاز دارند و این خدمات برای درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پستان، ریه و پروستات حیاتی است. هرچند در کشورهایی با درآمد پایین به خصوص در آفریقا دسترسی به این خدمات محدود است.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در کشورهایی با درآمد بالا از جمله انگلیس، کانادا و استرالیا تعداد مراکز خدمات رادیوتراپی، تجهیزات و کادر آموزش‌دیده کافی وجود ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha