با وجود رضایت دختر ۲۳ ساله فرانسوی، چهار مرد افغان که به او تجاوز کرده بودند در صورت اثبات تجاوز اعدام می‌شوند

سلامت نیوز:با وجود رضایت دختر ۲۳ ساله فرانسوی، چهار مرد افغان که به او تجاوز کرده بودند در صورت اثبات تجاوز اعدام می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار در راهروی طبقه دوم دادگاه کیفری استان تهران چهار مرد جوان با لباس‌های خاکی و کثیف در حالی‌که دستشان را پوشش صورتشان کرده‌اند تا کسی آن‌ها را نبیند بر روی زمین رو به دیوار نشسته‌اند، سربازی بالای سر آن‌ها ایستاده و به محض اینکه دستشان از روی صورتشان تکان بخورد به آن‌ها هشدار می‌دهد که مراقب باشند وگرنه برخورد بدی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

به دفتر شعبه هشت دادگاه که می‌روم یکی از افرادی که آنجا نشسته است می‌گوید که پرونده تجاوز توریست فرانسوی به این شعبه آورده شده و چهار مردی که در گوشه راهرو نشسته‌اند همان چهار افغانی هستند که به زن فرانسوی تجاوز کرده‌اند. این را که می‌شنوم بیرون می‌روم تا بتوانم از نزدیک آن‌ها را ببینم ولی موفق نمی‌شوم. دوباره به داخل دفتر شعبه می‌روم و می‌خواهم اطلاعات بیشتری از این پرونده بدانم. یکی از منشی‌های دفتر می‌گوید آخرین خبر این است که زن فرانسوی رضایت داده. از حالت چهره‌ام متوجه می‌شود که تعجب کرده‌ام و دوباره تکرار می‌کند تعجب نکنید، درست شنیده‌اید، توریست فرانسوی رضایت داده است.


بیرون از دفتر شعبه به سمت چهار مرد افغان میروم، سربازی اطرافشان نیست، بالای سرشان می‌ایستم و شروع به صحبت می‌کنم که دو نفر از آن چهار مرد دستشان را از روی صورتشان برمی‌دارند و به من نگاه می‌کنند. حدودا 26 و 28 ساله هستند. فریادی از انتهای راهرو می‌آید و می‌گوید: «چه کسی به شما گفت که دستتان را بردارید؟» صاحب صدا که سرباز است این را می‌گوید و با سرعت به سمت ما می‌دود و می‌خواهد که از آن‌ها دور شوم. سرباز نزدیک که می‌شود می‌گوید این‌ها اجازه صحبت کردن ندارند و از طرفی هم با کاری که کرده‌اند حرفی برای گفتن ندارند. دورتر می‌ایستم و خیره می‌شوم به چهار مرد نشسته رو به دیوار که تنها محافظشان دستانشان است. چهار مردی که یک روز با بی رحمی تمام تصمیم می‌گیرند که جلوی یک توریست را بگیرند و به او تجاوز کنند.

از شایعه تا واقعیت
شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از این بود که نیروهای انتظامی تهران در یک نزاع جمعی اتباع  افغانی  و یک توریست زن فرانسوی در منطقه «فرحزاد» وارد می‌شوند تا وی را نجات دهند. گفته شده بود نیروی انتظامی قصد داشته توریست فرانسوی را از چنگ اتباع مهاجمی که به وی تجاوز کرده بودند، نجات دهد، یک تبعه افغانستانی زخمی و دو نفر دیگر کشته شده‌اند. واقعیت اما چیزی دیگری است. شنبه هفته گذشته بود که توریست فرانسوی برای کوهنوردی در کوه‌های مناطق شمال تهران از هتل خود خارج می‌شود، اولین بار کوه‌های ایران را در اینترنت می‌بیند و بعد تصمیم می‌گیرد زمانی‌که به ایران آمد حتما به این مناطق سر بزند و از نزدیک آن‌ها را ببیند. نزدیک منطقه فرحزاد چهار مرد افغانی جلوی او را می‌گیرند و با ایجاد رعب و وحشت و تهدید او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.


زن توریست بعد از رها شدن از چنگ چهار مرد افغان خود را به کلانتری می‌رساند و از آن چهار مرد شکایت می‌کند. ماموران کلانتری بلافاصله با شناسایی متعرضان یک نفر از متهمان را که در یکی از نقاط کوهستان مخفی شده بود دستگیر می‌کنند و

در عملیات پلیسی سه نفر دیگر از متجاوزین را در مرز افغانستان دستگیر و در نهایت هر چهار نفر متهم  را به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی می‌کنند.
در جریان تحقیقات مشخص می‌شود که توریست ۲۳ ساله تبعه فرانسه و از کوهنوردان حرفه‌ای است که ۱۴ شهریور امسال از طریق مرز ارمنستان وارد ایران شده است.

زن فرانسوی در ادامه به ماموران گفت: کوه‌های ایران را در اینترنت دیده بودم و علاقه زیادی به کوهنوردی در تهران داشتم. در حال کوهنوردی در منطقه فرحزاد بودم که چهار مرد جوان سد راهم شده و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران دیروز در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد این پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد و در دست بررسی است. اینکه آیا تجاوز رخ داده است یا خیر، به نظریه پزشکی قانونی بستگی دارد و دادگاه این موضوع را رسیدگی و حکم قطعی را اعلام می‌کند.


اگر تجاوز اثبات شود متهمان اعدام می‌شوند
رضایت توریست فرانسوی اما حتی اگر به صورت رسمی تایید شود تاثیری در مجازات خاطیان دره فرحزاد نخواهد داشت. محمدرضا بندرچی، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه می‌گوید درصورتی‌که فردی که مورد تجاوز قرار گرفته است رضایت بدهد، رضایت این فرد در جنبه عمومی جرم تاثیری ندارد و هر چهار فرد متجاوز اعدام می‌شوند. به گفته این وکیل دادگستری، جرایمی مانند تجاوز به عنف یک جنبه عمومی و یک جنبه خصوصی دارند، جنبه عمومی حق الناس است و جنبه عمومی این جرایم حق الله است و اگر تجاوز اثبات شود جنبه عمومی جرم که حق الله است اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha