همایش علمی سلول‌های بنیادی و كاربردهای درمانی آن به كوشش جهاد دانشگاهی واحد مازندران و با همكاری پژوهشكده رویان، یازده و دوازده تیرماه در سالن همایش هتل بین المللی رامسر برگزار شد.

در این سمینار دو روزه كه با سخنرانی پژوهشگران پژوهشكده رویان جهاد دانشگاهی و جمعی از اساتید پیوند سلولی دانشگاه شریعتی تهران و با شركت جمعی از پزشكان عمومی، دندانپزشكان ، داروسازان و پیراپزشكان در رامسر برگزار شد، اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان مورد تحلیل و تشریح قرار گرفت.

فرشاد روشن، دبیر اجرایی این همایش،‌ آشنا كردن پزشكان متخصص و گروه پیراپزشكی استان به ویژه غرب مازندران را جهت ترویج فرهنگ ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان توسط والدین به عنوان اولین هدف برگزاری این همایش عنوان كرد.

وی با اشاره به عملكرد مراكز پیوند سلول‌های بنیادی ایران و پژوهشكده رویان افزود: انواع سلول‌های بنیادی و كاربرد بالینی آنها، مزایای سلولهای بنیادی خون بندناف و نحوه نگهداری و كنترل كیفی آنها از دیگر موضوعات تشریح شده در اولین روز برگزاری همایش است.

روشن همچنین تشریح HLA تایپینگ، HLA مچینگ، پیوند سلولهای بنیادی در بیماریهای بدخیم و در آنمی آپلاستیك، پیوند سلول‌های بنیادی در بیماریهای كودكان و بانك خون بند ناف عمومی و خصوصی توسط اساتید متخصص را از برنامه های روز دوم همایش بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha