یک متخصص آسم و آلرژی در پی بروز گرد و غبار تهران به مردم بویژه بیماران مبتلا به آسم و آلرژی هشدار داد که از منازل خود طی دو روز آینده خارج نشوند و در و پنجره های خود را کاملا بسته نگه دارند.

گردو غبار ، امروز تهران را در برگرفت و پیش بینی می شود تا عصر روز سه شنبه این هفته ادامه داشته و احتمالا از میزان فعلی گردو غبار کاسته شود .
توده هوای غبار آلود از شنبه هفته جاری ازسمت عراق وارد نوارد غرب و جنوب کشور شده و با درگیر کردن استانهای این منطقه امروز وارد تهران شد.
دکتر "ناصر جواهر تراش "‌ روز یکشنبه در این زمینه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران، کودکان و افراد مسن در صورتیکه که مجبور شوند به خارج از منزل بروند باید حتما از ماسکی از نوع "SAS" استفاده کنند.
وی با بیان اینکه "به دلیل وجود ذرات ذرات ریز در گرد و غبارموجود هوای تهران برای خنک کردن دمای منازل نباید از کولرهای آبی استفاده شود" گفت :کولر های گازی مناسب چنین هوایی است .
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت :‌کولر های آبی باعث ورود گرد و غبار و آلودگی بیشتر از بیرون به منازل می شود.
دکتر جواهر تراش گفت : چنانچه بیماران مبتلا به آسم ،‌ آلرژی و کسانی که مبتلا به سرماخوردگی و سرفه های شدید هستند، دچار حملات تنگی نفس شوند باید از افشانه ( اسپری) های تنفسی استفاده کنند.
این متخصص آسم و آلرژی به سالخوردگان ، کودکان و همچنین بیماران قلبی نیز توصیه کرد که از خارج شدن از منازل طی روز های آتی تهران خودداری کنند.
معاون اداره کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور به سازمان های ذی ربط امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هشدار داد: با درگیر شدن تهران با توده های گرد و غبار،تمهیدات لازم بهداشتی و زیست محیطی اتخاذ شود.
دکتر "عباس رنجبر" گفت: با توجه به اینکه اندازه این ذرات، ریز است اثرات مخربی در برداشته و به بیماران تنفسی، کودکان و نیز افراد مسن توصیه می شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند.
به گفته وی اکنون توده هایی از این گرد و غبارها علاوه بر شمال غرب بخش های نیمه غربی کشور را از قبیل استان های کرمانشاه ایلام، لرستان، خوزستان، فارس، چهارمحال بختیاری ،‌کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، همدان، استان مرکزی و باشدت کمتری استان های قزوین و قم، زنجان، تهران و سواحل خلیج فارس را درگیر کرده است.
این کارشناس پیش بینی همچنین اعلام کرد: با توجه به اینکه وزش بادی طی روزهای آینده برای تهران پیش بینی نمی شود، شرایط ثابتی درپیش خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha