مدیر مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو از رشد 67 درصدی حجم پلاسمای اهدایی درکشور طی 6 ماه اول سال جاری میلادی خبر داد و گفت: درشش ماهه گذشته 12 هزار لیتر پلاسمای ایرانی برای تهیه دارو به شرکت بیوتست آلمان ارسال شده است.

دکتر محمد شاه بختی در حاشیه ارسال 6 هزار لیتر پلاسمای اهدایی به خارج کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز طی 6 ماه اول سال گذشته میلادی 5 هزار و 647 لیتر پلاسمای اهدایی به خارج کشور برای تهیه داروی بیماران کشورمان ارسال کرد.
دکتر شاه بختی افزود: این در حالی است که در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی این میزان به 9 هزار و 412 لیتر با میانگین 93 اهدا کننده پلاسما در روز رسیده است که افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.
شاه بختی اظهار داشت: طی این مدت تعداد اهدا کنندگان پلاسما در این مرکز از رشد 76 درصدی برخوردار بوده است.
وی با بیان این که باید به 250 اهدای پلاسما در روز در این مرکز برسیم اظهار داشت: پیش بینی می شود که تا پایان سال 2009 تعداد اهدا کنندگان در روز به 150 نفر در روز برسد.
وی اظهار داشت: طی چند روزی که از ماه میلادی جاری می گذرد این میانگین اهدا در روز به 120 نفر می رسد.
وی گفت: در ماه گذشته میلادی میانگین اهدا به 107 نفر در روز می رسید این در حالی است که در ماه اول سال جاری میلادی (ژانویه) این میزان به 79 نفر اهدا کننده در روز رسید.
دکتر شاه بختی گفت: طی 6 ماه اول سال جاری میلادی 12 هزار لیتر پلاسمای اهدایی هموطنان برای تهیه داروی بیماران کشور به شرکت آلمانی بیوتست ارسال شد که قرار است تا پایان سال جاری میلادی میزان پلاسماهای ارسال به 25 هزار لیتر برسد.
وی با بیان این که امروز 6 هزار لیتر پلاسمای اهدایی به شرکت آلمانی یاد شده برای تهیه داروهای آلبومین، فاکتور 8 و 9 و ایمونوگلوبولین هموطنان ارسال شد گفت: براساس قرارداد با این شرکت باید به ازای هر لیتر پلاسمای اهدایی 160 واحد بین المللی فاکتور 8، 200 واحد بین المللی فاکتور 9 و 4 گرم ایمونوگلوبولین و 23/5 گرم آلبومین برای بیماران کشور استحضار شود.
براساس یک گزارش از سال 85 تا الان 28 هزار لیتر پلاسمای اهدایی هموطنان توسط شرکت بیودارو به خارج کشور ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha