وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیوند قرنیه چشم از فرد زنده را تکذیب کرد و گفت: پیوند قرنیه چشم تنها از افرادی که جان‌شان را از دست داده باشند امکان پذیر است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیوند قرنیه چشم از فرد زنده را تکذیب کرد و گفت: پیوند قرنیه چشم تنها از افرادی که جان‌شان را از دست داده باشند امکان پذیر است.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، درباره انتشار آگهی‌هایی درخصوص فروش قرنیه چشم از فرد زنده در پایتخت، گفت: برای پیوند قرنیه چشم، تنها از افرادی که جان‌شان را از دست داده باشند می‌توان قرنیه گرفت و پیوند زد.

وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم تصریح کرد: ممکن است در این خصوص ادعاهایی مطرح شده باشد اما تحت هیچ شرایطی این اقدام امکان پذیر نیست، زیرا هرگونه اقدامی در این زمینه مستلزم محروم کردن فرد عضو دهنده از قدرت بینایی است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه پیوند قرنیه چشم از فرد زنده نباید مطرح شود، گفت: در صورتی که این اقدام انجام گرفته افراد مطلع باید مستندات‌شان را به وزارت بهداشت و درمان ارائه کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی توان قرنیه فرد زنده را جدا کرد و به کسی دیگر پیوند زد، این موضوع شایعه ای بیش نیست.

گفتنی است، چندی پیش برخی از رسانه ها با انتشار تصاویری از آگهی پیوند قرنیه چشم از فرد زنده منتشر کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha