جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز قایل به این هستیم که جمعیت های مشارکتی خودجوش (سازمان های مردم نهاد) واحدهای فکری هستند که براساس یک هدف مقدس جمع شده اند و بیشترین اثربخشی را در درمان اعتیاد دارند.

طه طاهری در مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد ورزشی جشنواره عقاب طلایی که به مناسبت روز جهانی مواد مخدر در مجموعه فرهنگی شقایق تهران برگزار شده است افزود: فعالیت سمن ها در درمان اعتیاد در مقایسه با فعالیت های درمانی که در حوزه وزارت بهداشت صورت می گیرد به مراتب بیشتر است.
وی با اشاره به الگوی موفق درمان اعتیاد از طریق پرداختن به ورزش تصریح کرد: درمان اعتیاد جسمی نیست بلکه باید اندیشه و رفتارهای فکری معتاد تغییر کند تا درمان اعتیاد با موفقیت همراه باشد.
طاهری اظهار داشت: کنگره شصت به عنوان یکی از نهادهای مردمی برای درمان اعتیاد متوسل به روشهای نوینی همچون پرداختن به ورزش شده که این موضوع موفقیت های زیادی در حوزه ترک اعتیاد به دنبال داشته است.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم این روش را به عنوان روش سلامت مورد حمایت بیشتر قرار داده و به دنیا اعلام کنیم این روش توانایی جهانی شدن دارد.
به گفته وی ما این مدل درمان را می خواهیم در دنیا اثبات کنیم که اگر سرمایه گذاری بیشتر در این بخش باشد اثرگذاری بیشتری هم خواهد داشت.
طاهری گفت: باید به دنبال درمان رفتارهای اعتیاد برویم و موفقیت کنگره شصت به این جهت است که توانسته در درمان های رفتارهای اعتیادی پیشرو باشد.
وی افزود: اگر انسان بتواند رفتار اعتیادی را که باعث گرایش او به اعتیاد شده تغییر دهد درمان اعتیاد کار سختی نخواهد بود.
وی با اشاره به این که اگر رفتار اعتیادی را از فرد معتاد بگیریم درمان قطعی خواهد بود افزود: به این موضوع مهارتهای زندگی هم در جامعه امروزی می گویند ولی در کنار این ها باید مهارت نیایش که از همه مهمتر است جدی گرفته شود و مباحث تئوری مربوطه نیز در کنار این روش برای ثبت جهانی لحاظ کنیم.
وی تاکید کرد: نظام به دنبال تایید جریان کنگره شصت به عنوان یک روش موفق در ترک اعتیاد است بنابراین ما به همه کسانی که کمک کنند یک فرد معتاد احیا شود به صورت همه جانبه، مادی و معنوی، آموزشی در حد توان کمک می کنیم.
طاهری خاطر نشان کرد: سمن ها برای فعالیت در حوزه درمان اعتیاد مجوز رسمی دارند، آنها نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی هستند برای این که افراد معتاد با حضور در این تشکل ها در خصوص درمان اعتیاد خود گام بردارند.
وی اظهار داشت: آنهایی که می گویند سمن ها تهدید هستند بروند پایه فکری خود روی ملت را نگاه کنند تا به اثرگذاری آنها در درمان اعتیاد پی ببرند.
پنجمین المپیاد ورزشی جشنواره عقاب طلایی از سوی تربیت بدنی انجمن ترک اعتیاد (کنگره شصت) به مناسبت روز جهانی مواد مخدر با حضور تعدادی از معتادان بهبود یافته در این کنگره در 14 رشته ورزشی که مصوبات آن از سال پیش آغاز شده بود امروز با معرفی تیم ها و نفرات برتر در رشته های ورزشی به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha