سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افغانستان و پاکستان تنها کشورهای باقی مانده در فهرست کشورهای دارای بیماری فراگیر فلج اطفال هستند.

سلامت نیوز:سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افغانستان و پاکستان تنها کشورهای باقی مانده در فهرست کشورهای دارای بیماری فراگیر فلج اطفال هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افغانستان و پاکستان تنها کشورهای باقی مانده در فهرست کشورهای دارای بیماری فراگیر فلج اطفال هستند.
یو اس نیوز نوشت: بهداشت جهانی هشدار داده است: تا زمانی که این بیماری در هر نقطه از این دو کشور وجود داشته باشد، تهدیدی بزرگی برای کودکان خواهد بود.


سازمان جهانی غذا نیز پیش از این ضمن اشاره به ریشه‌کن شدن بیماری فلج اطفال در نیجریه اعلام کرد: افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که همچنان گریبان‌گیر این بیماری هستند و امید است با از بین بردن آن، ریشه ویروس فلج اطفال از جهان کنده شود.
به گفته این سازمان از آغاز سال 2015 تا کنون 34 مورد این بیماری در پاکستان و افغانستان ثبت شده که 28 مورد آن در پاکستان است و بقیه در افغانستان دیده شده است.


ناامنی در افغانستان و پاکستان منجر به این شده که کمپین‌های واکسیانسیون فلج اطفال با مشکلاتی روبرو شده و حملاتی نیز علیه کارکنان آن به وقوع بپیوند.
چندی پیش مسئولان اداره بهداشت و درمان ولایت قندهار اعلام کردند: گروه طالبان به این اداره هشدار داده‌ که عملیات واکسیناسیون فلج اطفال را در این ولایت متوقف کنند.


به گفته مسئولان اداره بهداشت و درمان قندهار، با توقف عملیات واکسیناسیون فلج اطفال در این ولایت، 500 کودک زیر پنج سال  از واکسیناسیون فلج اطفال محروم خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha