آلودگی هوای شیراز ناشی از افزایش ذرات گرد و غبار امروز به 10برابر میزان مجاز خود رسید.

این آلودگیها از عصر روز گذشته شدت گرفته و امروز بر میزان آن افزوده شده به طوریکه در برخی از نقاط وسعت دید به حدی چمشگیر کاهش یافته و شهروندان شیرازی در قمستی از نقاط شیراز به جای استنشاق هوا گرد و خاک در ریه خود فرو می کنند.

سازمان محیط زیست استان فارس در اطلاعیه ای به شهروندان هشدار داد که با وجود احتمال ادامه این وضعیت، شهروندان به ویژه افراد مسن و خردسال به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در محیطهای باز نیز حتی الامکان از ماسک استفاده کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: "چنانچه شرایط جوی در روزهای آینده به همین وضعیت ادامه یابد با هماهنگی اداره کل هواشناسی استان فارس و کمیته کاش آلودگی هوا تصمیمات خاصی اتخاذ می شود".

آلودگیهای فارس امشب اوج می گیرد/وسعت دید 100متر

مدیر کل هوا شناسی استان فارس نیز در این خصوص به خبرنگار مهر در شیراز گفت: این موج گرد و غبار از کشورهای عربستان، عراق و کویت وارد ایران شده و از سمت بوشهر و خوزستان به استان فارس رسیده است.

عبدالکریم جامعی با اشاره به اینکه این موج آلودگی کل استان فارس را فراگرفته است، افزود: پیش بینی می شود که این وضعیت تا فردا(دوشنبه) شب نیز ادامه داشته باشد اما بر اساس پیش بینیهای به عمل آمده موج آلودگهای هوایی دیگری نیز برای این ماه در روزهای آینده پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش دید به ویژه در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان فارس نیز بیان کرد: این آلودگی هوا در برخی از نقاط به حدی شدت یافته که وسعت دید را به 100متر تقلیل داده است از این رو از افراد مسن، کودکان و اشخاص حساص به گرد و خاک تقاضا می شود که جز در موارد ضروری در فضای آزاد حاضر نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha