یک متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای افزایش یادگیری بهتر است هفته‌ای دو بار خوراک دریایی استفاده کنند، گفت: مصرف غذاهای دریایی همچون ماهی و میگو به دلیل فسفر بالا در افزایش قدرت یادگیری دانش‌آموزان مؤثر است.

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای افزایش یادگیری بهتر است هفته‌ای دو بار خوراک دریایی استفاده کنند، گفت: مصرف غذاهای دریایی همچون ماهی و میگو به دلیل فسفر بالا در افزایش قدرت یادگیری دانش‌آموزان مؤثر است. 


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی صفوی در رابطه با تغذیه دانش‌‌آموزان اظهار داشت: کودکان و دانش‌آموزان در دوران مدرسه برای افزایش یادگیری نیاز به غذاهای ویژه‌ای دارند که خوراک‌های دریایی از جمله غذاهای مناسب برای آنان به شمار می‌رود.


وی افزود: خوراک دریایی دارای فسفر بالا بوده و در یادگیری افراد به ویژه کودکان موثر است؛ مغزیجات به ویژه بادام زمینی نیز هوش کودکان را افزایش می‌دهد و مصرف آن برای دانش‌آموزان به صورت روزانه توصیه می‌‌شود.


این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خوردن صبحانه نیز در افزایش یادگیری دانش‌آموزان بسیار مؤثر است، گفت: بهترین میان‌وعده نیز برای دانش‌آموزان نان و پنیر و گردو یا نان و پنیر و خرما بوده است لذا به والدین توصیه می‌شود نسبت به گذاشتن این خوراکی‌ها در کیف مدرسه بچه‌ها اهتمام داشته باشند.


صفوی گفت: خوردن چیس، پفک و ساندیس بر روی جسم و هوش کودکان تأثیر منفی داشته و باید از مصرف آنها توسط کودکان جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha