سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 16291

مدیر کنترل کیفیت هوای استان تهران گفت: آلودگی هوا در تهران 9 برابر حد استاندارد است و این میزان آلودگی بی سابقه است.

یوسف رشیدی در جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا که عصر روز دوشنبه به دنبال افزایش میزان آلاینده ها و ذرات معلق در هوای استان تهران برگزار شد با ارائه شاخص آلودگی هوا گفت: طبق دستگاههای سنجش آلودگی هوا در میدان امام خمینی، بهمن، تجریش و حتی سرخه حصار میزان آلودگی هوا در ساعات ابتدایی روز یکشنبه 85، ساعت 3 بعدازظهر همان روز 200 و ظهر امروز (سه شنبه) 381 و ساعت 3 بعدازظهر امروز437 اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر آلودگی هوا در تهران 9 برابر حد استاندارد است و این روند آلودگی در حال تشدید و افزایش است.

رشیدی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی انتظار می رفت که با بارش باران وضعیت هوا بهبود یابد که این مسئله صورت نگرفت و آلودگی روند افزایشی داشت.

وی ادامه داد: چنین شرایطی را تاکنون در تهران نداشتیم و این شرایط کاملا بی سابقه بوده و شاخص آلایندگی هایمان بسیار بالاست.

به گفته رشیدی میزان آلاینده ها در دشتها کمتر و در ارتفاعات بیشتر است.

همچنین معاونت عمرانی استانداری تهران خواهان زوج و فرد کردن تردد خودروها در روزهای آینده شد و گفت: درخواست ما از مردم این است که خودروهای شخصی طی این مدت تردد نکنند و کودکان به هیچ وجه از خانه بیرون نیایند و از ورزشکاران و کوهنوردان نیز درخواست می کنیم که طی این مدت به ورزش نپردازند.

همچنین ملک افضلی کارشناس مسئول کنترل هوا در وزارت بهداشت گفت: طی دیروز و امروز اورژانس کشور 388 ماموریت داشته که 49 مورد مربوط به حمله قلبی و 58 مورد نیز مربوط به مشکلات تنفسی بوده است.

وی استفاده از ماسک را به شهروندان پیشنهاد کرد و گفت: این ماسکها تا حدودی از استنشاق ذرات معلق جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha