رئیس جامعه معلولان ایران با انتقاد از وضعیت معیشتی مددکاران کشور گفت: متاسفانه حقوق و مزایای مددکاران در شان آنها نبوده و در پاره ای از موارد وضعیت معیشتی مددکاران از معلولان نیز بدتر است.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به شغل مددکاری انتظار داریم مددکاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.

هم اکنون بیش از یک هزار مددکار تخصصی در کل کشور وجود دارد که حدود 150 نفر آنها در استان تهران و مابقی در استانهای دیگر مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولان اظهار داشت: در حالی که هم اکنون مددکاران بسیاری در کشور بیکار هستند سازمان بهزیستی و واحدهای اجتماعی از استخدام مددکاران امنتاع می کنند و همین موضوع سبب کندی روند حل مشکلات معلولان در کشور شده است.

محمود نژاد تاکید کرد: در حال حاضر به ازای هر 400 تا 450 پرونده در سازمان بهزیستی یک مددکار وجود دارد در حالی که استاندارد لازم برای این موضوع 75 پرونده به ازای هر یک مددکار است.

اقلیما رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران چندی قبل اعلام کرده بود که در تمامی کشورهای دنیا میزان سختی شغل مددکاران مساوی با حقوق آنان در نظر گرفته می شود اما در ایران اینگونه نیست.

رئیس جامعه معلولان ایران با اشاره به اینکه فقط بودن انجمنهای حامی مددکاری نمی توانند مشکلی از مددکاران حل کند خواستار تشکیل سازمان نظام مددکاری همانند نظام پرستاری و پیگیری مشکلات مددکاران بصورت نظام مند در کشور شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha