به دنبال غبارآلود شدن هوای تهران از روز گذشته شرکت شهر سالم شهرداری تهران با برپا کردن سه ایستگاه در مناطق مختلف پایتخت به صورت رایگان به ویزیت بیماران ناشی از گرد و غبار پرداخته و همچنین اقدام به توزیع رایگان ماسک برای حفاظت شهروندان از تنفس هوای غبارآلود کرد.

دکتر غفاری گفت: به دلیل غبار آلود بودن هوای تهران توزیع ماسک برای حفاظت شهروندان از بیماریهای تنفسی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به ورود گرد و غبار به کشور و تحت تأثیر قرار دادن هوای تهران گفت: با توجه به خطرات احتمالی که این پدیده برای مردم به همراه خواهد داشت یک مرکز سیار و سه مرکز ثابت اورژانس شهر سالم در میدانهای رسالت، صادقیه و تجریش مستقر شده و آماده کمک رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: چندین هزار ماسک در اختیار این چهار مرکز ثابت و سیار قرار گرفته تا در اختیار شهروندان قرار دهند.

غفاری افزود: بر اساس گزارشهای رسیده تا این ساعت هزاران ماسک بین شهروندان توزیع و با توجه به درخواست زیاد مردم برای ماسک هماهنگیهای لازم صورت گرفته تا ماسک به مقدار لازم تهیه شود و همچنین کپسول‌ اکسیژن نیز در این مراکز مستقر شده تا در صورت بروز حمله قلبی یا مشکلات تنفسی در اختیار بیماران قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرسالم شهرداری تهران گفت: این مراکز تا ساعت 16دوشنبه برقرار بوده و چندین آمبولانس نیز با در اختیار داشتن تجهیزات لازم در مجاورت این مراکز به خدمات دهی به شهروندان و انتقال به مراکز درمانی می پردازند.

وی گفت: خوشبختانه امروز تعطیل است و با توجه به اطلاعیه‌های صادر شده تردد شهروندان در سطح شهر به نسبت سایر روزها کمتر است اما در صورت نیاز آماده کمک‌رسانی بیشتر هستیم.

غفاری با اشاره به گزارشهای هواشناسی مبنی بر عبور گرد وغبارها تا فردا از سطح شهر تهران به سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی و خردسالان توصیه کرد از تردد و فعالیت شدید بدنی در هوای آزاد خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha