سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اینطور که مسئولان بعثه و حج و زیارت گفته اند پس از حادثه منا تیم پزشکی توانسته است جان ۵۰۰ زائر را نجات دهند.

دکتر سید حسن هاشمی پس از عیادت از مصدومان و مجروحان فاجعه منا در مکه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: وضعیت الحمدالله خیلی خوب است، شرایط خیلی خوبی در مجموعه هیئت پزشکی حج وجود دارد و این عزیزان زحمت زیادی کشیده‌اند.

وی تاکید کرد: تیم پزشکی حج خدمات بسیاری به زائران ارائه کرده اند و مردم هم راضی هستند.

سرپرست تیم چهار نفره ایران اعزامی به مکه برای بررسی حادثه منا گفت: تعدادی از مصدومان ترخیص و تعدادی نیز در بیمارستان‌های سعودی هستند که یا مرخص و یا به کشور منتقل می شوند و نگرانی از این بابت نیست.

دکتر هاشمی با بیان اینکه من هم آماده خدمت هستم افزود: بیش از 60 هزار حاجی ایرانی داریم و به غیر از ایرانی ها هم داریم خدمت رسانی می کنیم و از این پس در مکه و مدینه هم خدمت رسانی خواهم کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کارها با آرامش و تدبیر در حال پیگیری و انجام است در خصوص دیدار با مسئولان حج نیز گفت: مشکلاتی هست که بررسی شد و به دولت و مسئولان هم منتقل گردید و امیدواریم با همکاری که کشور عربستان سعودی خواهد کرد مشکلات به تدریج و با سرعت خیلی بیشتری برطرف شود و بتوانیم وسیله آرامش عزیرانی را که در کشور هستند و منتظرند فراهم کنیم.

هاشمی افزود: وضعیت حجاج هم الحمدالله خوب است و کارها طبق برنامه ریزی در حال پیشرفت است و کسانی که باید به مدینه بازگردند و آن هایی که باید در مکه به انجام اعمال بپردازند شرایط خوب است.

وی ابراز امیدواری کرد: آن بخش که مربوط به ضایعه بزرگ مناست نیز از طرف عربستان همکاری شود و ستاد حج و زیارت بتواند امور مربوط به آن ها را پیش ببرد و مشکلی پیش نیاید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعتی پیش با حضور در بیمارستان ایران در مکه از مصدومان حادثه منا عیادت کرد؛ آقای هاشمی در این دیدارها با تک تک مصدومان صحبت کرد و در جریان مصدومیت آنان قرار گرفت.

وی همچنین به درد دل مصدومان و مجروحان حادثه منا گوش کرد و به آنان برای ادامه درمان و بهبودی روحیه داد؛ آقای هاشمی با توضیحات پزشکان در جریان روند ارائه خدمات درمانی به مجروحان حادثه نیز قرار گرفت.

وزیر بهداشت را در این بازدید دکتر ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس هیئت پزشکی همراهی می کردند.

آقای هاشمی همچنین امروز با کادر درمان و پزشکی بیمارستان مکه دیدار و در گفتگو با آنان از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha