اداره نظارت بر مصرف دارو در آمریکا گزارش داده است که در حال حاضر بیش از 7 میلیون آمریکایی به طور غیرقانونی از داروهای مختلف به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر استفاده می کنند.

این نهاد ناظر بر داروها در آمریکا در گزارش روز دوشنبه خود گفته است اعتیاد جوانان آمریکایی به داروهایی که برای استفاده از آن ها به نسخه و مجوز پزشکان نیاز هست به طور سرسام آوری افزایش یافته است.
این گزارش تصریح دارد به دلیل دشواری دسترسی به مواد مخدر ,جوانان آمریکایی با روی آوردن به شبکه های خرید و فروش غیر قانونی داروهای مسکن این گونه دارو ها را جایگزین موادی از قبیل هروئین ,کوکائین و غیره می کنند.
همین گزارش در مورد گسترش روز افزون استفاده جوانان از این گونه دارو ها یاد آور شده است که تنها در سال 2005 دست کم 8500 نفر از جوانان این کشور در اثر زیاده روی در مصرف این گونه داروها جان خود را از دست داده اند.
لین کیسیک سرپرست دفتر نظارت و کنترل بر مصرف دارو درباره گسترش خطرات ناشی از مصرف این گونه داروها به خبرنگاران گفت که" باید تا دیر نشده کاری کرد, این وضع دارد بچه های ما را نابود می کند. مردم باید بلند شوند و به این قضیه توجه کنند, بچه های ما دارند می میرند و دارند به خاطر مصرف این دارو ها جانشان را از دست می دهند."
مقامات ایالت کنتاکی اعلام کرده اند که تنها در سال گذشته 485 نفر از جوانان این ایالت در نتیجه زیاده روی در مصرف این گونه دارو های قاچاق جان خود را از دست داده اند.
گسترش مصرف این دارو ها با تشکیل شبکه های خرید و فروش غیر قانونی در این کشور که بسیاری از پزشکان و دارو سازان آمریکایی در آن ها شرکت دارند مسئولین نظام بهداشتی این کشور را بر آن داشته تا اعتیاد به این داروها در میان جوانان را یک اپیدمی اعلام کنند و به فکر راه چاره ای بیفتند.
بررسی های انجام شده نشان می دهد که از جمله دارو هایی که بیشترین مصرف غیر قانونی را در میان جوانان آمریکایی داشته اند می توان از اوکسیکودون، هایدروکودون متادون و مرفین نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha