از روز گذشته تاکنون گرد و غبار کشورهای عربی در اصفهان نیز ایجاد مشکل کرده تا حدی که این امر به وضوح به چشم می خورد و تنفس در هوای اصفهان را دچار مشکل کرده است.

گرد و غبار کشورهای عربی عراق، عربستان و سوریه به اصفهان نیز رسیده و کودکان و سالخوردگان را برای تنفس دچار بحران کرده است که در این راستا بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می کنند که با ماسکهای بهداشتی از منزل خارج شویم.

همچنین در این خصوص مدیرکل اداره محیط زیست استان اصفهان گفت: آلودگی هوای موجود در اصفهان از جبهه کشورهای عربی عراق عربستان و سوریه وارد شده که بیشتر مناطق جنوب غرب و غرب کشور را در محاصره خود قرار داده است و در این گرد و غبار با شدت کمتری از دوشنبه شب به اصفهان رسیده است و ذرات میکرون هوا بالا رفته و خود را نشان داده است.

محمدرضا لاهیجان زاده همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که دستگاه های پایش هوای مستقر در سطح استان حاکی از وضعیت بحرانی هوا در اصفهان است، گفت: این دستگاه بر اساس شش شاخصه آلودگی هوا را نشان می دهد و چنانچه یکی از این شاخصه ها بالا برود نیز شاخص آلودگی هوا نیز بالا می رود.

وی ادمه داد: در حال حاضر اینکه برخی از این شاخصه ها در سطح بالایی قرار گرفته است حاکی از این نیست که میزان منواکسید بالا رفته است.

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه مردم در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند و یا در صورت لزوم نیز از ماسکهای بهداشتی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این ماسک می تواند این گرد و غبار معلق را کنترل کند اما برای دیگر آلودگی های هوا آنچنان موثر نیست.


همچنین در این خصوص مدیرکل حوادث غیر مترقبه اصفهان نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس گزارشات رسیده میزان آلودگی هوا در اصفهان پنج برابر حد استاندارد بوده که با توجه به این امر نیازی به تعطیلی نیست.

منصور شیشه فروش ادامه داد: یکی از عوامل موثری که بر این گرد و غبار تاثیر بسزایی گذاشته و در نهایت سبب پررنگ شدن آن شده جو حاکم بر استان و خشک سالی موجود است که در نهایت وضعیت کنونی را تشدید می کند.

وی اظهار داشت: تا کنون در خصوص آلودگی هوای موجود در اصفهان و گرد و غباری که بر آسمان اصفهان سایه افکنده چندین جلسه با مسئولان دستگاه های مربوطه تشکیل شده و بر اساس پیش بینی های هواشناسی این وضعیت تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد البته روند کاهش و نزولی به خود می گیرد و انتظار می رود تا در آخرین روزهای هفته وضعیت بهتری بر اصفهان حاکم باشد.

شیشه فروش افزود: به کارخانجاتی که از سوخت مازوت استفاده می کنند نیز پیشنهاد شده تا سوخت خود را کنترل کنند و سالخوردگان و کودکان نیز در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند.

وی همچنین به کسانی که فعالیت ساختمانی انجام می دهند توصیه کرد تا با توجه به اینکه اکنون گرد و غبار افزایش یافته در حد امکان از انجام این فعالیتها جلوگیری کرده و به موتورسواران نیز توصیه کرد تا از کلاه ایمنی استفاده کنند تا این ذرات معلق آنان را دچار مشکل نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha