رئیس سازمان غذا و دارو گفت: آب آشامیدنی دماوند و 11 برند دیگر تا زمان رفع مشکل اجازه تولید و توزیع در بازار را ندارند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو گفت: آب آشامیدنی دماوند و 11 برند دیگر تا زمان رفع مشکل اجازه تولید و توزیع در بازار را ندارند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از میزان، رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات مدیرکل استاندارد استان تهران مبنی بر استاندارد بودن آب معدنی دماوند در آزمایشات انجام گرفته گفت: هر محصول مرتبط با غذا و دارو فقط با مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه تولید و توزیع در بازار را دارد و نظر نهایی در این زمینه را فقط این سازمان ارائه می کند.


رسول دیناروند با تاکید دوباره بر اینکه آب آشامیدنی دماوند و 11 برند دیگر تا زمان رفع مشکل اجازه تولید و توزیع در بازار را ندارند خاطرنشان کرد: هم اکنون آب آشامیدنی دماوند مشکلبهداشتی دارد و خود مسؤولان این شرکت هم اطلاع دارند که مشکل از کجاست و لذا باید ابتدا مشکلات را برطرف کرده که بعد از رفع ایرادات دوباره از سوی سازمان غذا و دارو آزمایشات لازم انجام شده و در صورتی که مشکل برطرف شده باشد اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.


وی در پاسخ به این پرسش که سازمان استاندارد تهران آب معدنی دماوند را دارای شرایط استاندارد معرفی کرده است گفت: ضوابط فنی که از سوی سازمان غذا و دارو در رابطه با محصولات غذایی اعلام می شود فراتر از استاندارد است زیرا علی رغم استانداردهای خوبی که وجود دارد ولی بعضی از موارد استاندارد نیاز به اصلاح دارند.


وی خاطر نشان کرد: هیچ تولید کننده و وارد کننده ای بدون مجوز سازمان غذا و دارو نمی تواند کالایی را وارد بازار کند و در این زمینه نظر استاندارد به تنهایی کافی نیست.


رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: آب آشامیدنی دماوند نیز فقط بعد از رفع مشکل و تائید وزارت بهداشت و سازمان غدا و دارو اجازه فعالیت خواهد داشت و تا آن زمان اجازه توزیع محصولات خود در بازار را ندارد.


دیناروند خاطرنشان کرد: خواهشمندیم سازمان استاندارد وارد مسائل شبهه ناک نشود زیرا سلامت مردم چیزی نیست که بتوان با آن تعارف کرد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha