چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 16307

خبر تعطیلی روز سه شنبه و چهارشنبه در استان تهران و عدم توجه کافی به خوزستان با واکنش منفی مردم این استان و اعتراض شدید نماینده مردم اهواز مواجه شد.

به دنبال تعطیل اعلام شدن استان تهران در روز سه شنبه و چهارشنبه که ناشی از پدیده گرد و غبار بود موجی از ناامیدی در بین مردم استان خوزستان پدیدار شد که مگر گرد وغبار استان خوزستان که مدت دو سال است زندگی مردم را فلج کرد را مسئولان تا کنون ندیده اند؟ مگر مسئولان مشاهده نکرده اند این گرد و غبار که مثل آب خوردن از گلوی مردم این استان فرو می رود بسیار شدیدتر از گرد و غبار موجود در استان تهران است؟ چرا دولت باید این رفتار تبعیض آمیز و دوگانه را در قبال مردم یک مملکت انجام دهد؟

این اقدام که با واکنش منفی اغلب مردم استان خوزستان مواجه شد اعتراض شدید نماینده استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی را نیز به دنبال داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در اهواز اظهار داشت: اعلام تعطیلی استان تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شعار عدالت محوری دولت را زیر سئوال برده است چرا که مردم استان خوزستان و چند استان همجوار ماهها است که با چنین پدیده ای و البته بسیار شدیدتر مواجه هستند ولی اینچنین تعطیلی برای آنها اعلام نشد.

سید شریف حسینی ادامه داد: مردم استان تهران هم شهروندان ما هستند و حق استفاده از چنین امتیازی را دارند و اعتراضی در این خصوص وجود ندارد ولی آیا مردم استان خوزستان شهروندان درجه دو و سه هستند که نباید از چنین امتیازی از سوی دولت برخودار شوند.

وی تاکید کرد: " تمام امکاناتی که ظرف یکروز برای شهروندان استان تهران مثل توزیع رایگان ماسک، ارائه خدمات پزشکی رایگان و سایر خدماتی از این قبیل ارائه شد را از مدتها قبل پیگیری کردم و از وزیر بهداشت اجرای آنها در شهرهای استان خوزستان را خواستار شدم  ولی وی اعلام کرد این کار به بررسی بیشتر نیار دارد ولی حالا چه شده است که برای تهران این خدمات یکروزه بررسی و اجرا می شود".

وی عنوان کرد: بی شک پس از پایان تعطیلات رسمی مجلس شورای اسلامی به همراه سایر نمایندگان استان موضوع تعطیلی دستگاههای دولتی تهران را از وزیر کشور سئوال می کنیم که چرا این امتیاز برای تهران وجود دارد ولی برای سایر شهرستانها و استانها خیر؟

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: این اقدام روح عدالت در کشور را خراشیده است و مسئولین برای این دوگانگی باید برای مردم جواب قانع کننده داشته باشند.

 طبق آمار اعلا م شده از سوی منابع رسمی در استانداری خوزستان این استان از سال 80 با پدیده گرد و غبار مواجه بود و در سال 81، 10 نوبت، در سال 82، 11 نوبت، در سال 83، 9 نوبت، در سال 84، 12 نوبت، در سال 85، 19 نوبت، در سال 86، 31 نوبت، در سال 87، 55 نوبت و در سال 88 تا سه ماهه اول سال 9 نوبت در خوزستان این پدیده اتفاق افتاده است.

حداکثر دوره وقوع این پدیده در خوزستان 84 ساعت و حداقل آن 36 ساعت در هر نوبت اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha