مدیر مرکز فوریتهای پزشکی تهران گفت: طی دور روز گذشته به دلیل افزایش غلظت آلاینده های هوا و شرایط بحرانی در تهران ، تعداد تماسهای بیماران قلبی و ریوی با اورژانس بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.

دکتر رضا دهقان پور در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: تعداد ماموریتهای اورژانس تهران در شرایط اضطرار آلودگی هوا افزایش پیدا نکرده است اما شکایت از بیماریهای تنفسی و قلبی زیاد شده است.

به علت افزایش بی سابقه میزان آلاینده ها و گرد و غبار در تهران، استانهای غربی و جنوب غرب کشور وضعیت این مناطق به حالت بحرانی و اضطرار رسیده است. بطوریکه از روز گذشته از سوی مسئولان حالت فوق العاده اعلام شده است.

مدیر مرکز فوریتهای اورژانس تهران تاکید کرد: ار روز گذشته به دلیل افزایش آلودگی هوا در تهران، 115 پایگاه اورژانس در حالت آماده باش کامل بسر می برند و همچنین اکیپ عملیاتی اورژانس با آمبولانس در میادین اصلی شهر برای امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی مستقر هستند .

دهقان پور از استقرار اورژانس در 35 میدان اصلی شهر خبر داد و گفت: تا زمانی که بحران آلودگی هوا بطور کامل در شهر تهران برطرف نشده باشد، خدمات رسانی اورژانس به شهروندان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha