پژوهشگران انیستیتو پاستور با استفاده از نانوذرات اکسیدآهن روش نوینی را برای درمان سرطان و تومور مغزی ارائه کردند که در این روش از نانوذرات اکسید آهن که دارای میدانهای مغناطیسی هستند استفاده شد تا با اعمال میدانهای مغناطیسی دارو به نقطه مورد نظر تزریق شود.

زهرا انصاریان مجری طرح در گفتگو با مهر در این باره گفت: داروهایی که مورد استفاده قرار می گیرند در تمام بدن پخش می شوند که این امر برای برخی بیماریها مانند سرطان باعث می شود که به بافتهای سالم بدن نیز آسیب وارد شود.

وی افزود: از این رو در این تحقیق سعی کردیم با استفاده از نانوذرات داروهای هدفمند را تولید کنیم تا این مشکل برطرف شود. این داروها قادر خواهند بود دارو را در محل مورد نظر رهاسازی کنند.

انصاریان با بیان اینکه در این تحقیق از نانوذرات اکسید آهن استفاده شد، ادامه داد: این نانوذرات دارای میدانهای مغناطیسی هستند که با استفاده از آن و اعمال میدانهای مغناطیسی دارو به نقطه مورد نظر تزریق می شود.

وی با اشاره به مشکلات درمان تومورهای مغزی به مهر گفت: درمان تومورهای مغزی به دلیل نرسیدن دارو همواره با مشکلاتی مواجه است. این در حالی است که با نانوذرات اکسیدآهن و ایجاد میدانهای مغناطیسی می توان دارو را در محل تومور تزریق کرد.

انصاریان با تاکید بر اینکه نانوذرات اکسید آهن در حوزه پزشکی کاربردهای وسیعی دارند، اظهار داشت: از این نانوذرات علاوه بر دارورسانی می توان در تشخیص بیماریها برای استفاده در MRI استفاده کرد. استفاده از این ذرات می تواند کنتراست تصویر را افزایش دهد.

این محقق با بیان اینکه این تحقیق به منظور درمان انواع سرطانها در حال انجام است خاطرنشان کرد: در حال حاضر این نانوذرات سنتز شده و درصدد هستیم با اتصال آنتی بادیها و یا دارو به این نانوذرات داروهای هدفمند را برای درمان سرطان و تومورهای مغزی تولید کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha