اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار افزایش 30 درصدی ظرفیت پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور 88 شدند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن انتقاد نسبت به روند تعیین ظرفیت رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خواستار افزایش ظرفیت این رشته های در کنکور 88 شده است.

کمیسیون آموزش مجلس در این نامه بر اساس نیاز جامعه خواستار افزایش 30 درصدی افزایش ظرفیت رشته های مذکور در کنکور 88 شده است.

در همین راستا بهرام عین اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تحقیقی سه ساله در خصوص ظرفیت رشته های علوم پزشکی از تعیین ظرفیت پزشکی عمومی کنکور 88 به میزان حدود سه هزار نفر خبر داد و گفت: طرح مذکور به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این طرح پژوهشی سه ساله، نیازهای آینده جامعه به پزشک، فاکتورهای بخش خصوصی و بخش دولتی، میزان ورودی ها، میزان افت تحصیلی و عدم ادامه تحصیل در دکتری حرفه ای و سایر موارد مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به همه عوامل به عدد سه هزار پزشک عمومی در سال رسیدیم که ظرفیت مطلوبی برای کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر این نکته که وزارت بهداشت در این مطالعه دخالت نداشته است، یادآور شد: دو موضوع در تربیت پزشک عمومی مطرح است. یک بحث تربیت نیروی انسانی و دیگری تامین پزشک در مناطق محروم. طبق آمار موجود از ابتدای ادغام آموزش پزشکی و سلامت از سال 65 تاکنون 80 هزار پزشک عمومی تربیت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha