مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، بر ضرورت کاهش اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی به عنوان پرمخاطره ترین عامل نگرانی در مصرف این فرآورده غذایی تاکید کرد.

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، بر ضرورت کاهش اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی به عنوان پرمخاطره ترین عامل نگرانی در مصرف این فرآورده غذایی تاکید کرد.

 به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر هدایت حسینی اظهارداشت: در راستای ارتقای سلامت مواد غذایی، موضوع کاهش اسیدهای چرب ترانس روغن های خوراکی، از سال ۸۴ در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.


وی با اعلام اینکه در سال ۸۴ میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی ۲۵ درصد بود، ادامه داد: این وضعیت در سال ۹۳ به حداکثر ۵ درصد رسید.
وی با اشاره به برنامه زمانبندی وزارت بهداشت برای کاهش میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی به عنوان پرمخاطره ترین عامل نگران کننده در مصرف فرآورده های غذایی، تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان بندی، میزان اسید چرب ترانس در روغن های خوراکی در کشور، از اول سال ۹۵ باید به زیر ۲ درصد و در نهایت در پایان برنامه ششم توسعه کشور، به زیر یک درصد برسد.


حسینی اظهارامیدواری کرد که بر اساس برنامه زمانبندی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، تا ۱۰ سال آینده شاهد تولید روغن های خوراکی بدون اسید چرب ترانس در کشور باشیم.
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، آزمایشگاه های کشور می بایست در ارتباط با اندازه گیری اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی، از توانمندی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند تشخیص دقیق انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha