یک دکترای تخصصی بالینی طب چینی گفت: کشورهای شرق آسیا امروزه مهمترین کشورهای صادر کننده محصولات طبیعی و گیاهان دارویی هستند و متاسفانه ایران با توجه به تنوع در گونه‌های گیاهی جایگاهی ندارد.

سلامت نیوز:یک دکترای تخصصی بالینی طب چینی گفت: کشورهای شرق آسیا امروزه مهمترین کشورهای صادر کننده محصولات طبیعی و گیاهان دارویی هستند و متاسفانه ایران با توجه به تنوع در گونه‌های گیاهی جایگاهی ندارد. 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, محمد حسین آیتی اظهار داشت: فرآورده‌های طبیعی از ارزش و اهمیت خاصی در تامین بهداشت و سلامت جوامع هم به لحاظ درمان و هم در پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار است.

به گفته وی از نقطه نظر تاریخی گیاهان اهمیت فراوانی در توسعه جوامع داشتند و تحقیقات وسیعی برای یافتن فرآورده‌ها و مواد طبیعی گیاهی در طول تاریخ انجام شده است.این دکترای تخصصی بالینی طب چینی عنوان کرد: ارزش اقتصادی و تجاری گیاهان دارویی بسیار فوق العاده زیاد است و طبق برخی از آمارهای اعلام شده ارزش تجارت جهانی گیاهان داروی بالغ بر 500 میلیون دلار در سال برآورده می‌شود.

آیتی افزود: تقریباً یک چهارم داروها منشأ گیاهی دارند که ممکن است به طور مستقیم از عصاره گیاه استفاده یا بر اساس ترکیب گیاه سنتز شده صورت پذیرد.وی ادامه داد: کار بر طب سنتی و استفاده از فرآورده‌های طبیعی در سراسر دنیا در حال انجام است که این مسئله در کشورهای شرق آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این دکترای تخصصی بالینی طب چینی بیان کرد: کشورهای شرق آسیا امروزه مهمترین کشورهای صادرکننده محصولات طبیعی و گیاهان دارویی هستند و متاسفانه ایران با توجه به تنوع در گونه‌های گیاهی جایگاهی ندارد.آیتی خاطرنشان کرد: وضعیت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در ایران به رغم مزیت‌های نسبی و امکان تولید متابولیت‌های دارویی ویژه و گران‌بها که می‌تواند علاوه بر تامین مواد اولیه دارویی که یکی از مهمترین صادارات غیر نفتی و ارز آور باشد, با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha