شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 16329

اغلب افرادی که عضو پیوندی دارند بعد از این عمل زندگی نرمالی را تجربه خواهند کرد ، اما عضو پیوندی منجر به بروز مشکلات بالینی دیگری می شود. دلیل اصلی این مشکل ناشی از مصرف داروهایی است که برای فرونشاندن و تضعیف سیستم ایمنی مصرف میشود.

مشکلات رایج بعد از پیوند عضو
به گزارش گروه ترحمه سلامت نیوز، این مشکلات از عصبانیت ساده تا مشکلات جدی ممکن است بروز کند . بعضی از این مشکلات عبارتند :
1-    دیابت
2-    کلسترول بالا:کلسترول بالا به تنهایی هیچ علامتی ندارد ، اما خطر آن تهدید آمیز خواهد بود.زیرا ممکن است باعث بلوکه شدن رگ های خونی و اسیب به ارگان پیوند یافته و نهایتان منجر به بروز بیماری قلبی می شود.این مشکل از جمله عوارض جانبی داروهایی است که برای کنترل سیستم ایمنی بعد از پیوند عضو تجویز می شود.
3-    فشار خون بالا: فشار خون بالا از جمله اختلالات جدی است که سلامت فرد را تهدید می کند. اصولا بعد از قطع مصرف داروها ، این مشکل برطرف خواهد شد . اما در زمان مصرف دارو قطعا باید بعضی عادت ها را کنترل نموده و رژیم غذایی خاصی را پیروی کنید.
4-    مشکلات گوارشی: این مسئله نیز ناشی از مصرف استروئید ها می باشد. برای رفع این مشکل بهتر است داروها را در هنگام صرف غذا خورد .
5-    نقرس: افزایش اسید اوریک موجود در خون باعث بروز نقرس – التهاب دردناک مفصل – می شود. این مشکل با مصرف داروهای ویژه بعد از پیوند عضو بدتر نیز خواهد شد. البته  قابل درمان و کنترل نیز می باشد.
6-    افسردگی و اضطراب : افرادی که عضو پیوندی دریافت می کنند مشکلات اساسی روحی و عصبی را تجربه خواهند کرد. مقابله با بیماری تهدید کننده زندگی، انتظار برای دریافت عضو پیوندی، دوره نقاهت بعد از یک عمل جراحی فوق العاده جدی و تلاش برای  برگشت به زندگی عادی ، همه و همه عواملی هستند که اعصاب و روان فرد را دچار اختلال خواهد کرد. بعلاوه داروهای تجویزی بعد از عمل نیز اوضاع را وخیم تر خواهد کرد. اما تصور نکنید که ناچار به تحمل چنین وضعی هستید، بهتر است برای بررسی و درمان و کنترل این شرایط با پزشک مشورت کنید.
7-    مشکلات جنسی:بعضی از افرادی که عضو پیوندی دریافت میکنند دچار اختلالاتی در زمینه جنسی خواهند شد، مشکلاتی نظیر کاهش میل جنسی و یا اختلال در زمینه انجام آمیزش جنسی. این مشکلات می تواند ناشی از بیماری ، استرس بعد از عمل ،مصرف داروها و یا ترکیبی از موارد ذکر شده باشد. بهتر است برای رفع این مشکل نیز اقدام درخوری صورت گیرد. مشورت با پزشک و درخواست کمک از او بی نتیجه نخواهد بود.
8-     رشد موهای زاید:حل این مشکل البته آسان است ، اصلاح و یا استفاده از محصولاتی که برای رفع موهای زاید وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha