عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مسئول تایید سلامت محصولات غذایی سازمان غذا و دارو است، گفت: سازمان استاندارد به اندازه کافی از تجهیزات، امکانات و آزمایشگاه‌های لازم برای بررسی سلامت مواد غذایی برخوردار نیست و نمی‌تواند اظهارنظرهای درست و دقیقی در این خصوص ارایه کند.

بررسی‌های سازمان استاندارد درباره آب معدنی ها دقیق نیست

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مسئول تایید سلامت محصولات غذایی سازمان غذا و دارو است، گفت: سازمان استاندارد به اندازه کافی از تجهیزات، امکانات و آزمایشگاه‌های لازم برای بررسی سلامت مواد غذایی برخوردار نیست و نمی‌تواند اظهارنظرهای درست و دقیقی در این خصوص ارایه کند.

شاهین محمدصادقی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اظهارنظرهای مختلف در زمینه سلامت آب معدنی‌های موجود در کشور، افزود:‌ در شرایطی که سازمان استاندارد عنوان می‌کند در کیفیت آب معدنی‌ها مشکلی وجود ندارد، سازمان غذا ودارو بر اساس بررسی‌های کارشناسی خود برخی از این آب معدنی‌ها را آلوده اعلام کرده است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ مسئول تایید سلامت محصولات غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و حکم نهایی در موضوع سلامت مواد غذایی اعم از آب‌های معدنی بر عهده این وزارتخانه است و سازمان غذا و دارو نیز به نمایندگی از وزارت بهداشت باید این مهم را تعیین تکلیف نهایی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: سازمان استاندارد نباید در صحت سلامت مواد غذایی ورود کند چراکه هرنوع کارشناس، متخصص و امکانات در وزارت بهداشت وجود دارد اما سازمان استاندارد تا این اندازه از تجهیزات و امکانات و آزمایشگاه برخوردار نیست و نمی‌تواند اظهارنظرهای درست و دقیقی در خصوص سلامت مواد غذایی داشته باشد.

وی یادآور شد: اقدام وزارت بهداشت در خصوص نتیجه نهایی بررسی کیفیت آب‌های معدنی موثر است و سازمان غذا و دارو باید مرجع اعلام نظر نسبت به اطمینان از کیفیت محصولات غذایی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون چند بار این موضوع در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که اعضای کمیسیون نیز به اتفاق آرا معتقدند که وزارت بهداشت متولی سلامت محصولات غذایی به شمار می‌رود و نظر این وزارتخانه باید نظر مرجع واقع شود.

لازم به ذکر است، چندی پیش در حالی که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو «آب معدنی» دماوند را آلوده معرفی کرده و حتی خط تولید آن را متوقف کردند، رئیس اداره استاندارد «تهران» اعلام کرد «آب آشامیدنی» دماوند مشکلی ندارد و مردم می‌توانند آن را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha