رئیس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی گفت: مطالعه در نور کم، عوامل ژنتیکی، قرار نداشتن در مکان طبیعی هنگام مطالعه، استرس و فشار بر سیستم بینایی از علل بروز نزدیک‌بینی است.

سلامت نیوز:رئیس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی گفت: مطالعه در نور کم، عوامل ژنتیکی، قرار نداشتن در مکان طبیعی هنگام مطالعه، استرس و فشار بر سیستم بینایی از علل بروز نزدیک‌بینی است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،مسعود خرمی نژاد رییس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی گفت: نتایج تحقیقات نشان‌دهنده شیوع 25 تا 30 درصدی نزدیک‌بینی در بین هموطنان است، به‌طوری که به ازای هر چهار نفر یک نفر دچار نزدیک‌بینی است.


رییس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی افزود: درصد بالای شیوع نزدیک‌بینی و عیوب انکساری در چشم افراد زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که با تغییر سبک زندگی، استفاده از کامپیوترها، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در بین افراد جامعه بیشتر شده است.


وی گفت: به‌طور غالب فرم رایج شروع نزدیک‌بینی در مردم کشور ما از 8 الی 12 سالگی است که این بیماری با تاری دید در کودکان همراه و ممکن است کودک در دیدن تخته کلاس درس و تلویزیون مشکل داشته باشد درحالی‌که در استفاده از تبلت‌ها و خواندن کتاب‌های درسی مشکل خاصی ندارد؛ این موارد از نشانه‌های شیوع نزدیک‌بینی است و در صورت پیشگیری نکردن تا سن بلوغ، نزدیک‌بینی کودک افزایش خواهد یافت.


وی بیان کرد: بیماری نزدیک‌بینی یک‌روند افزایشی 10 ساله دارد که معمولاً از سن 8 تا دوازده‌سالگی افزایش می‌یابد و در این دوران باید حداکثر کنترل‌های لازم بر روی افرادی که مستعد نزدیک‌بینی هستند انجام شود.


وی در خصوص دیگر عوامل ابتلا به این بیماری گفت: مطالعه در نور کم، کار بیش‌ازحد در فاصله نزدیک و قرار نداشتن در مکان طبیعی هنگام مطالعه و مواردی که باعث استرس و فشار در سیستم بینایی می‌شود از علل بروز نزدیک‌بینی است.
رییس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی افزود: بدون شک عوامل ژنتیکی در بروز این عارضه در بینایی افراد تأثیر زیادی دارد اما در صورت کنترل کردن شرایط محیطی خطر ابتلا بسیار کاهش پیدا می‌کند.


خرمی نژاد به والدین توصیه کرد: معاینه اولیه چشم که مربوط به دوره تکامل سیستم بینایی و بررسی تنبلی چشم در کودک است را در سن 7 سالگی انجام دهند؛ همچنین به والدین توصیه می‌شود در کودکانی که زمینه ژنتیکی و وراثتی دارند برای معاینه مجدد به چشم‌پزشک مراجعه کنند.


وی در پایان در خصوص روش‌های نوین درمان نزدیک‌بینی گفت: اخیراً در سطح دنیا محققان بر روی یک سری از لنزها و عینک‌ها کار می‌کنند که این لنزها به‌طور خاص برای بیماران نزدیک‌بین ساخته‌شده است؛ این لنزها در افرادی که روند افزایشی در نزدیک‌بینی‌شان دارند می‌تواند کمک زیادی در بهبود دید ایجاد کند و خوشبختانه در آینده نزدیک با تجاری شدن این عینک‌ها و لنزها تمام بیماران می‌توانند برای درمان بهتر از این عینک‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha