قرار است ورزش صبحگاهی درمدارس کشور اجباری شود. شاید این سوال پیش‌ آید که مگر در گذشته ورزش صبحگاهی در مدارس کشور انجام نمی‌شده که حالا قرار است به صورت اجباری انجام شود.

سلامت نیوز:  قرار است ورزش صبحگاهی درمدارس کشور اجباری شود. شاید این سوال پیش‌ آید که مگر در گذشته ورزش صبحگاهی در مدارس کشور انجام نمی‌شده که حالا قرار است به صورت اجباری انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، قانون نانوشته ورزش صبحگاهی از گذشته‌ها در مدارس کشور وجود داشته است، اما چون دستور یا برنامه‌ای برای آن نبود هر مدرسه می‌توانست با این موضوع سلیقه‌ای برخورد کند.
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد ورزش صبحگاهی در مدارس کشور می‌گوید: «در سال تحصیلی جدید به مدت 5 دقیقه ورزش و نرمش صبحگاهی در مدارس انجام می‌شود. همچنین براساس تفاهمنامه با رادیو ورزش، موزیک مخصوص ورزش صبحگاهی از طریق این رادیو هم‌زمان با صبحگاه مدارس پخش خواهد شد و دانش‌آموزان با شادابی و نشاط خاصی وارد کلاس‌های درس می‌شوند.»
او می‌افزاید: «در نظر داریم تا تحرک جسمانی را در مدارس افزایش دهیم؛ زیرا استفاده از فناوری‌ها باعث شده است تا نسل به سمت چاقی حرکت کند که این کار باعث جنب و جوش در مدارس خواهد شد.»
حمیدی تاکید می‌کند: «پیش‌بینی می‌کنیم 80 درصد دانش‌آموزان سراسر کشور که حدود 9 میلیون نفر می‌شوند در ورزش صبحگاهی مدارس شرکت کنند، ضمن اینکه اولیای دانش‌آموزان هم امکان شرکت در ورزش صبحگاهی مدارس را خواهند داشت.»
کارشناسان بر این باورند که ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می‌تواند عـامل مهمی در ایجـاد نشاط و شـادابی و تامین سـلامت جسم و روح دانش‌آموزان باشد، زیرا وقتی صبح خود را با ورزش‌های ساده آغاز میکنیم، بدن در طی روز سرحال و سالم میماند و سیستم ایمنی بدن تقویت میشود.
 

مهم عادت کردن است
قرار است بعد از گذشت سال‌ها، انجام 5 دقیقه ورزش صبحگاهی را در مدارس کشور اجباری کنند و سعید خسروی معلم ورزش مدارس، بر این باور است که این طرح برای عادت دادن دانش‌آموزان به ورزش کردن است. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در مورد اجرای این طرح می‌گوید: «ایجاد عادت مثبت ورزش کردن در بین دانش‌آموزان می‌تواند قدم مثبتی در راه تغییر عادت‌های غلط دانش‌آموزان باشد. زیرا این روزها دیگر بازی در کوچه در بسیاری از محله‌ها از بین رفته است و بیشتر دانش‌آموزان در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند و ورزش کردن را فراموش کرده‌اند.»
او با بیان اینکه فرهنگ خوب ورزش کردن در جامعه در حال فراموش شدن است، می‌افزاید: «پنج دقیقه ورزش کردن در مدرسه می‌تواند ایجاد نشاط و سلامتی کند که در یادگیری دانش‌آموزان هم تاثیر بسزایی خواهد داشت.»
خسروی تاکید می‌کند: «این روزها دانش‌آموزان بیشتر ورزش ذهنی انجام می‌دهند. زیرا صبح تا شب پای یارانه، موبایل، تبلت و... هستند و هیچ حرکت فیزیکی ندارند. همین موضوع باعث شده که تنبلی خاصی در بین دانش‌آموزان به وجود آمده است.»
او همچنین بر این باور است که پنج دقیقه ورزش صبحگاهی به همراه موزیکی که قرار است از رادیو پخش شود می‌تواند جلوی سونامی بی‌تحرکی و چاقی دانش‌آموزان را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha