سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 290 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند، گفت: توزیع بیمارستانی خون طی این مدت 5 درصد افزایش داشت.

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 290 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند، گفت: توزیع بیمارستانی خون طی این مدت 5 درصد افزایش داشت. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بشیر حاجی‌بیگی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال یک میلیون و 292 هزار و 382 نفر جهت اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کرده‌اند و یک میلیون 61 هزار و 681 واحد خون اهدا شده است که این میزان نسبت به مشابه سال قبل حدود یک درصد افزایش دارد.


وی افزود: یک میلیون و 847 هزار و 480 واحد خون و فرآورده‌های آن در 6 ماهه امسال به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است که 994 هزار و 302 واحد گلبول قرمز فشرده شده، 370  هزار و 586 واحد پلاسمای تازه منجمد و 482 هزار و 592 واحد پلاکت بوده است.


مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: توزیع سه فراورده خونی گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسمای تازه منجمد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این مدت نسبت به مشابه سال قبل، 5 درصد افزایش یافت.


حاجی‌بیگی افزود: طی این مدت بانوان لرستان با 9.2 درصد، بیشترین میزان اهدای خون بانوان را داشته‌اند و پس از آن بانوان استان ایلام و مرکزی با 8.9 و 7.6 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.


 وی خاطر نشان کرد: طی این مدت شاخص اهدای خون بانوان 4.3 درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha