معاون اجتماعی ناجا گفت: طبق بررسی‌ها، مهمترین عامل افزایش جرم، عدم کنترل خشونت است.

سلامت نیوز:معاون اجتماعی ناجا گفت: طبق بررسی‌ها، مهمترین عامل افزایش جرم، عدم کنترل خشونت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی درباره علل افزایش جرم در کشور گفت: خیلی از افراد در دعوا‌های کوچک به دلیل عدم کنترل خشم، طرف مقابل خود را مجروح کرده یا آن را به قتل رسانده‌اند؛ بدون اینکه خواست آنها قتل باشد.


وی درباره اظهارنظر معاون اجتماعی قوه قضائیه نسبت به اینکه دستگاه‌هایی که وظیفه پیشگیری از وقوع جرم دارند؛ تنها به کمتر از 10 درصد از تکالیف قانونی پیشگیرانه‌شان عمل کرده‌اند، گفت: نیروی انتظامی درباره بحث پیشگیری از جرم به وظایف خود عمل می‌کند، بهتر است که عنوان شود کدام سازمان‌ها یا نهاد‌ها در این امر کوتاهی می‌کنند.


معان اجتماعی ناجا همچنین درباره اقدامات نیروی‌انتظامی در بحث پیشگیری از جرم گفت: نیروی‌انتظامی سالیانه بررسی‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهد و بر اساس همین بررسی‌ها ، عمل می‌کنیم.


وی افزود: در هر استان بر اساس نظر نخبگان و کارشناسان چند جرم اول هر استان مشخص می‌شود تا اقدامات لازم برای کاهش آن انجام شود.
منتظرالمهدی گفت: طبق بررسی‌ها، مهمترین عامل افزایش جرم، عدم کنترل خشونت است.


به گفته وی علت‌های زیادی را می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت، اما مهمترین علتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که میزان تحمل و کنترل خشم افراد کم شده و کوچکترین حادثه‌ای منجر به بحث می‌شود.


وی درباره اینکه چقدر آموزش های پیشگیرانه پلیس در پیشگیری از جرم موثر بوده است، گفت: هنوز مشخص نیست و باید درباره آن نظرسنجی کرد، اما قطعا این اقدامات بی‌اثر نبوده است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم برای کاهش جرم در کشور قدم موثر برداریم.


سخنگوی نیروی انتظامی همچنین گفت: الان بخش اعظم تولیدات برنامه‌های اموزشی تلویزیونی که از سوی پلیس تهیه شده، مربوط به کنترل خشم است که در هفته ناجا نیز بخشی از آن پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha