یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

یک پسر 19ساله به جرم قتل دختری 18ساله در یک مرکز حمایت از بیماران اوتیست به حبس ابد محکوم شد. جیسون کانری 19 ساله، ملیسا ماتیسون را که ساکن خانه بیماران اوتیست در بریستون انگلیس بود، خفه کرد و بعد برای بردن جسد او به اتاقش برنامه‌ریزی کرد تا بتواند از جسد او استفاده جنسی کند. مشخص شده است که کانری دچار بیماری افسون مرده‌گرایی بوده است.

سلامت نیوز:یک پسر 19ساله به جرم قتل دختری 18ساله در یک مرکز حمایت از بیماران اوتیست به حبس ابد محکوم شد. جیسون کانری 19 ساله، ملیسا ماتیسون را که ساکن خانه بیماران اوتیست در بریستون انگلیس بود، خفه کرد و بعد برای بردن جسد او به اتاقش برنامه‌ریزی کرد تا بتواند از جسد او استفاده جنسی کند. مشخص شده است که کانری دچار بیماری افسون مرده‌گرایی بوده است.

او پیش از این یک‌بار سعی کرده بود معلمش را خفه کند که بتواند از او سوءاستفاده جنسی کند. او همچنین یک‌بار به همین دلیل سعی کرده است مادرش را با گذاشتن پتو روی صورت او بکشد. در جریان محاکمه کانری در شهر کوچک بریستول، قاضی به او گفت به طور قطع باید حداقل ۱۹سال را در زندان بگذراند تا بعد بتواند تقاضای بخشش یا تجدیدنظر کند.

او گفت جنایت به وضوح به‌دلیل غرایز جنسی بوده و کانری انحراف جنسی را به نگران‌کننده‌ترین شکل ممکن از خود نشان داده است: «تو فانتزی تجاوز به زنی را داشته‌ای که پیش از آن خفه‌اش کردی یا حداقل در آن لحظه اگر نمرده بود بیهوش بود. قبل از آن هم در کمینش نشسته بودی و قصدت این بود که به او تجاوز کنی. می‌دانستی که راضی به این کار نیست و به همین دلیل برنامه‌ریزی کردی که او را بکشی و بعد به او تجاوز کنی. من به این نتیجه می‌رسم که تو خطر بزرگی برای عموم مردم هستی به‌خصوص برای زنان جوان.

به همین دلیل شرط گذراندن حداقل ۱۹سال در زندان را برایت تعیین می‌کنم.» پیش از رای دادگاه، خانواده ملیسا نگرانی عمیق خود را از بازگرداندن کانری به خانه به دلیل سابقه انحرافات جنسی‌اش ا‌براز کرده بودند. آن‌ها در یک بیانیه آورده بودند: «ملیسا با تمام وجود باور داشت که نظام درمانی امن‌ترین جا برای کمک به او با تمام مشکلاتش بود. ما احساس می‌کنیم که هنوز سوالات زیادی هست که ازسوی سازمان‌های زیادی ازجمله سازمان خدمات عمومی باید پاسخ داده شوند، ازجمله اینکه چطور ملیسا و جیسون کانری در موقعیتی قرار گرفته‌اند که به مرگ ملیسا منجر شده است.

مرگ ملیسا خلأ خیلی خیلی بزرگی در زندگی ما ایجاد کرد. او همیشه کمی چالش به زندگی ما می‌آورد و همه چیز بدون او به سکون رسیده است. ما بهتر از اغلب مردم درباره آنچه اوتیسم برای انسان به همراه دارد، می‌دانیم و می‌خواهیم بگوییم احساس ما نسبت به جیسون کانری به این دلیل نیست که شرایط او را نادیده گرفته‌ایم یا از آن بی‌خبریم. کاری که او انجام داده وحشتناک است. ما نمی‌توانیم این را درک کنیم.

به طرزی باورنکردنی دشوار است که در دادگاه بنشینی و به اسناد گوش بدهی، به‌ویژه اسنادی که تاریخچه انحرافات جنسی گذشته جیسون کانری و رفتار تهاجمی او را نشان می‌دهند.» 

البته تحقیقات درمورد این پرونده با محکوم‌شدن جیسون کانری به حبس ابد پایان نیافت و پرونده قتل ملیسا ماتیسون باز ماند. بازرسان قصد دارند بررسی‌های بیشتری درمورد محل نگهداری این دو بیمار اوتیست انجام دهند. تحقیقات جدید قصد دارد روشن کند چرا کانری تحت مراقبت‌های شدیدتری قرار نداشته و خانه آلکساندرا، محل نگهداری بیماران از او در شرایط ویژه‌تری نگهداری نکرده است.

این مرکز از 14 بیمار اوتیست که بین ۱۸ تا 50 سال سن دارند، مراقبت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha