یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

تشخیص دقیق اوتیسم تنها بر اساس مشاهده وضعیت ارتباطی و رفتاری کودک و تاریخچه‌گیری کامل از خانواده توسط تیم درمانی صورت می‌گیرد. کودک باید مرتباً تحت نظر باشد و سطح مهارت‌های ارتباطی و رشدی او با همسالانش مورد مقایسه قرار گیرد.

سلامت نیوز: تشخیص دقیق اوتیسم تنها بر اساس مشاهده وضعیت ارتباطی و رفتاری کودک و تاریخچه‌گیری کامل از خانواده توسط تیم درمانی صورت می‌گیرد. کودک باید مرتباً تحت نظر باشد و سطح مهارت‌های ارتباطی و رشدی او با همسالانش مورد مقایسه قرار گیرد.

مهسا مقدم-کارشناس گفتاردرمانی در روزنامه ایران نوشت: برای تشخیص اوتیسم، آزمایش طبی خاصی وجود ندارد. متداول‌ترین تست‌هایی که توسط تیم پزشکی انجام می‌شود شامل تست شنوایی برای اطمینان از وضعیت شنوایی کودک، تست سنجش سرب که با توجه به نتایج آزمایشاتی که نشان داده‌اند در خون کودکان مبتلا به اختلالات رشدی میزان سرب بالاتر است انجام می‌شود، تست الکتروآنسفالوگرافی (EEG) برای بررسی وجود تشنج همراه با اوتیسم و عکسبرداری از مغز (MRI-CT SCAN) که البته کمکی به تشخیص اوتیسم نمی‌کند و گاهی برای اطمینان از سالم بودن مغز و نبود اختلالات دیگر توسط متخصص مغز و اعصاب انجام می‌شود.


تشخیص دقیق اوتیسم تنها بر اساس مشاهده وضعیت ارتباطی و رفتاری کودک و تاریخچه‌گیری کامل از خانواده توسط تیم درمانی صورت می‌گیرد. کودک باید مرتباً تحت نظر باشد و سطح مهارت‌های ارتباطی و رشدی او با همسالانش مورد مقایسه قرار گیرد. در تیم درمان تشخیص اولیه و در صورت نیاز تجویز دارو بر عهده روانپزشک اطفال است.
کاردرمان جسمی، نیز کمک می‌کند کودک مهارت‌های زندگی روزمره مثل لباس پوشیدن و غذا خوردن را به دست آورد و با تمرین‌های مختلف به بهبود اختلالات حسی حرکتی کودک کمک می‌کند.
کاردرمان ذهنی، نیز نقش مؤثری در بهبود تماس چشمی کودک، بهبود توجه و تمرکز و کاهش حرکات کلیشه‌ای کودک دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha