وزیر بهداشت گفت: امیدواریم ظرف 10 تا 15 سال آینده، نظام سلامت کارآمدی که انتظار داریم محقق شود و سازمان یونیسف می‌تواند در ارتقای سلامت مردم به ویژه کودکان و گروه‌های آسیب پذیر به ما کمک کند.

پوشش کامل خدمات بهداشتی برای ١٠ میلیون حاشیه‌نشین ظرف ٦ماه آینده

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: امیدواریم ظرف 10 تا 15 سال آینده، نظام سلامت کارآمدی که انتظار داریم محقق شود و سازمان یونیسف می‌تواند در ارتقای سلامت مردم به ویژه کودکان و گروه‌های آسیب پذیر به ما کمک کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ سید حسن هاشمی در دیدار پیتر سلاما مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف با بیان این که باید همچنان برای ارائه خدمات بهتر به مردم به ویژه کودکان تلاش کنیم، گفت : یکی از وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور به مردم توجه به حوزه سلامت بود که بعد از روی کارآمدن ایشان ، تمام ایرانیان بیمه شدند و خدمات زیادی به ویژه برای روستاییان و حاشیه نشینان ارایه شد.


وی گفت: در حال حاضر برای بیش از 30 میلیون نفر در مناطق روستایی بیش از 30 هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی داریم.


وزیر بهداشت با اشاره به خدمات بهورزان و ماماها در  خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی گفت : در این مراکز دسترسی به پزشک نیز وجود دارد و علاوه بر خدمات ایمن سازی و واکسیناسیون خدمات دارویی نیز به مردم ارایه می شود .


وی افزود : در مراکز جامع خدمات سلامت ما نیز دسترسی به متخصص و دندانپزشک وجود دارد.
وزیر بهداشت با اشاره به وجود 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور گفت : پیش بینی می کنیم ظرف 6ماه آینده شبکه خدمات بهداشتی درمانی برای همه آنها ایجاد شود.


هاشمی همچنین به کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی مردم در طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت : همه این اقدامات با همکاری سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های بین‌المللی و تجارب سایر کشورها صورت گرفته است .


وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه سلامت فاصله داریم گفت : امیدواریم ظرف 10 تا 15 سال آینده، نظام سلامت کارآمدی که انتظار داریم محقق شود و سازمان یونیسف می‌تواند در ارتقای سلامت به ویژه کودکان و گروه‌های آسیب پذیر به ما کمک کند.


وی  در ادامه با اشاره به همکاری‌ها در زمینه واکسن که مورد اشاره مسئولین یونیسف بود، گفت: در مورد واکسن ، رییس جمهور دستور داده اند که تا پایان دولت ، واکسن مورد  نیاز کشور را درداخل تولید کنیم.


هاشمی با اشاره به این که ایران در مقطعی واکسن کل منطقه و بخشی از شمال آفریقا را تامین می کرد ، گفت : انسیتیتو پاستور ایران بیش از 90 سال قدمت دارد ولی در خصوص تولید واکسن هایی مانند پولیوی تزریقی و روتاویروس نیاز به همکاری‌های یونیسف داریم.


بنابراین گزارش در این دیدار پیتر سلاما مدیر منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف ، آمادگی این سازمان را  برای همکاری‌های بهداشتی درمانی به‌ویژه در زمینه سلامت نوزادان، تغذیه ،سلامت مادران و  واکسن و نیز همکاری در زمینه اهداف توسعه هزاره اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha