معاون بهداشت وزارت بهداشت، از صدور پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی خبر داد.

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت، از صدور پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر علی اکبر سیاری گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان کشور با محوریت پیشگیری، آموزش و درمان در مدارس ابتدایی سراسر کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز شد.


وی افزود: در این طرح که حدود ۷ میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی در آن مشارکت خواهند داشت، قرار است شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان برای آنان ایجاد شود که در طی آن معاینات دهان و دندان به همراه وارنیش فلورایدتراپی برای کلیه افراد گروه هدف انجام خواهد شد.
دکتر سیده نادره موسوی فاطمی کارشناس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز در این خصوص گفت: این طرح در ۶۰ هزار مدرسه مقطع ابتدایی کشور برگزار می شود.


وی افزود: در این طرح والدین دانش آموزان توسط مراقبین سلامتی که قبلا آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند توجیه می شوند تا برای اجرای موفق طرح و دریافت خدمات پیشگیرانه مشارکت های لازم را داشته باشند.
موسوی فاطمی با اشاره به اینکه این طرح تحت پوشش بیمه انجام می شود، گفت: تشکیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و وارنیش برای تمام دانش آموزان رایگان خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha