پژوهشگران دریافته‌اند اختلالات خواب با بروز مشكلات رفتاری در برخی از كودكان ارتباط مستقیم دارد.

محققان می‌گویند در كودكانی كه مبتلا به آسم هستند، اختلال تنفسی خواب منجر به بروز مشكلات رفتاری می‌شود. در این مطالعات ارتباط بین علائم آسم، با مشكلات رفتاری دوران كودكی و اختلال در خواب كشف شده است.

به گفته تیم تحقیقاتی دانشگاه روچستر در حال حاضر شواهد علمی فزاینده اما محدودی وجود دارد كه نشان می‌دهد كودكان مبتلا به اختلال تنفسی خواب ممكن است رفتار نامناسبتری داشته باشند.

دكتر ماریا فاگنانو و دستیاران وی در دانشكده پزشكی دانشگاه روچستر این پژوهش را انجام داده‌اند. آنها در این تحقیق 194 كودك مبتلا به آسم را كه بین چهار تا 10 سال داشتند، تحت مطالعه قرار دادند.

بر اساس نتایج این پژوهش، حدود یك سوم از كودكان تحت مطالعه دچار اختلال تنفسی خواب و یك سوم آنها با مشكلات و مسائل مهم رفتاری مواجه بودند.

محققان در این تحقیق كه نتایجش در مجله «اطفال» منتشر شد، از شاخص مشكل رفتاری یا BPI استفاده كردند تا كیفیت رفتاری كودكان را بررسی كنند.

با توجه به نتایج بدست آمده در این تحقیق، پژوهشگران تاكید كرده‌اند كه پزشكان بویژه باید در معاینه تمام كودكان مبتلا به آسم در مورد اختلال تنفسی خواب با دقت عمل كنند و اختلالات خواب را بعنوان یك فاكتور خطر زای احتمالی برای مشكلات رفتاری در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha