فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از برخورد محیط بانان استان با 225 مورد تخلف زیست محیطی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از برخورد محیط بانان استان با 225 مورد تخلف زیست محیطی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۴، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با ۲۲۵ مورد تخلف زیست محیطی در سطح استان برخورد نمودند که این تخلفات شامل شکار و صید غیر مجاز، شروع به شکار و صید، زنده گیری، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده، آلودگی‌های محیط زیست، تخریب و تصرفات در مناطق تحت مدیریت، تعلیف غیر مجاز و آتش سوزی بوده است.


وی با بیان اینکه بر همین اساس ۲۲۵ فقره پرونده تشکیل شده است، افزود: ۲۹۸ نفر متخلف به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی شده‌اند که تاکنون در خصوص ۶۴ پرونده رای محکومیت صادر و ۱۶۱ پرونده نیز در جریان است.


میرزاکریمی اظهار داشت: میزان کل ضرر و زیان متعلقه 2/509/440/000 ریال است که میزان  1/002/540/000 ریال آن تاکنون وصول شده‌است.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به ادوات و وسایل کشف شده در این مدت اشاره کرد و افزود: این ادوات شامل ۲۰ قبضه سلاح شکاری مجاز، ۶ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و یک قبضه سلاح جنگی غیر مجاز ژ-۳، ۷۰ عدد قلاب، ۳۲ رشته تور ماهیگیری، ۱۳ عدد کوله، ۹ دستگاه دوربین، ۱۷۵ تیر فشنگ و ۱۴ رشته تور زنده گیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha