سلامت نیوز:جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه هرگز در دوران دفاع مقدس از فرآیند امداد و درمان گله ای نداشتیم، اظهار داشت: این یعنی غیرت، همیت، ترکیب ایمان و ارزش های حرفه ای در وجود یک پزشک که از او یک انسان شاخص و برجسته فراتر از تراز نگاه مردم می سازد و مجموع آن ها انتگرال همه تلاش هایی است که استقلال، آزادی، حیثیت، آبرو و شرافت را برای یک ملت را ایجاد می کند.
به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از ریاست محترم سازمان نظام پزشکی در ابتکار برگزاری همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت:  از حضور شما که تعلق خاطر به فداکاری، جانبازی، ایستادگی و ثبات قدم دارید، کمال تشکر را دارم چرا که جنگ ها واقعیت هایی هستند که گاه حیات و ممات ملت ها به آن بستگی دارد.
وی، زیباترین تجلی مفهوم ایثار را درشخصیت پزشکان متخصصی  دانست که با همه افتخارات و ارزش های بزرگ، از یک محیط امن و آرام به یک محیط سخت با صعوبت های بیشمار زیر گلوله های سنگین آتش هجرت کرده و به مداوای کسانی بپردازند که از اعتبار، منزلت، اقتدار، استقلال، آزادی و سربلندی ارزش های اسلامی یک ملت دفاع می کنند.
وی فرا رسیدن سالروز واقعه عظیم و الهی غدیر را نقطه اکمال دین و اتمام منت الهی بر مسلمین جهان برشمرد و افزود: غدیر جایی است که رسالت نبوت پیامبر در امامت امام علی(ع) تجلی یافت، نقطه آغازی بر امامت ائمه معصومین بود و دشمنان خدا و دین را از این نعمت الهی به یاس و ناامیدی هدایت کرد.
 
*حرفه پزشکی حرفه احیای انسان ها است
سلامی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرموده اگر انسانی، انسان دیگری را احیا و آن را به زندگی بازگرداند، همانند آن است که تمام بشریت را احیا کرده است. حرفه پزشکی حرفه احیای انسان ها است.  احیا یک عملی الهی است و مطمئنا آن ها که توفیق پوشیدن لباس سپبید طبابت و پزشکی را یافتند، تفویضی از جانب خداوند به آن ها شده است.
وی با بیان اینکه قشر پزشکی را می توان جامعه ای حیات بخش نامید، ابراز داشت: علاوه بر احیا که حیات بخشی انسان ها و اعطای زندگی است، امید بخشی و آرامش آفرینی، جزو مسلم نتایج کار پزشکان جامعه است.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پزشکی را حرفه ای بسیار مقدس و تجلی یک تفویض الهی عنوان کرد و گفت: این یک ارزش جاودانه و یک توفیق بزرگ برای خدمت به انسان های دردمند، کاهش  آلام انسان ها و دردها، ایجاد امید، آرامش، اعتماد و روشن شدن چراغ امید در زندگی ها است.
وی ادامه داد: شاید برای پزشکان ما به دلیل تکرار این مفاهیم و معانی، ارزش های حقیقی این احیا آن گونه که هست درک نشود اما این حقیقت وجود دارد و یکی از زیباترین و نورانی ترین توفیقاتی است که  انسان در طول زندگی خود می تواند بیابد.
 
*پزشکان نقاش سلامت و بازیابی حیات رزمندگان ما بودند
سلامی با تاکید بر اینکه جنگ ها واقعیت هایی نیستند که در ظرف زمان وقوع خود متوقف شوند، تصریح کرد:جنگ ها پدیده هایی کاملا سیال هستند که واقعیت های بعد از خود را ساخته و مسیر سرنوشت ملت ها را در بازه زمانی نامحدود تعیین می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در دفاع مقدس جوانان، مردم، پزشکان و اقشار مختلف جامعه ما در یک اتحاد و انسجامی خیره کننده،  استثناعی و تاریخی نمی ایستادند، امروز مطمئنا ما در این تراز از اقتدار، اعتبار، منزلت و کرامت در نظام بین الملل برخودار نبودیم.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر پزشکان ما قدر آن زمان های حیاتی را نمی دانستند، اگر  این مفاهیم و معانی در جبهه های جنگ ما ظهور عملی پیدا نمی کرد و اگر رزمندگان ما هم قدر آن موقعیت ها را نمی دانستند، امروز مطمئنا ما در موقعیتی بسیار خفت بار زندگی می کردیم.
وی با اشاره به اینکه ما با یک ائتلاف نانوشته جهانی جنگیدیم، افزود: ملت ایران تنها در اوج نابرابری در یک دفاع در مقیاس جهانی ایستاد. پزشکان ما در چنین شرایطی نقاش سلامت و بازیابی حیات رزمندگان ما بودند و این نقشی بسیار زیبا، تعیین کننده و موثر است.
در ادامه دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس ضمن با  اشاره به حادثه منا در عربستان، گفت: بنده از طرف جامعه پزشکی این سوگ عظیم را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و همه بازماندگان این مصیبت بزرگ تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند شفای عاجل برای مصدومان این حادثه تلخ و شادی روح رفتگان این فاجعه، رحمت عظیم خود را قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha