معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این كه افزایش 2/0 درصدی نرخ رشد جمعیت طی سالیان اخیر (افزایش از 4/1 به 6/1) ناشی از اوج جمعیت باروردر فاصله سال‌های 60 تا 65 در كشور بوده است، افزود: با تلاش كلیه دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كوشیده‌ایم افزایش درصد نرخ رشد جمعیت را در این حد نگه داریم.

دكتر حسن امامی رضوی در مراسم روز جهانی جمعیت با بیان این كه نرخ رشد جمعیت در برخی از نقاط كشور دو و در برخی یك برآورد شده است، افزود: بنابراین متوسط نرخ رشد جمعیت در كشور 6/1 بوده است.

وی با بیان این كه كاهش نرخ رشد جمعیت در كشور ناشی از باروری است نه مهاجرت، گفت: حتی در كاهش نرخ رشد جمعیت و كاهش باروری كلی باید برخی از زوج‌های جوان را به فرزندآوری تشویق كرد. اگر در این زمینه بی پروا عمل شود، شاید با رشد منفی جمعیت كشور روبرو شویم.

معاون سلامت وزارت بهداشت با تاكید بر وجود تعادل در سیاست‌های كشوری، یادآور شد: در عین حال باید از موقعیت فعلی جمعیتی (جمعیت جوان كشور) به عنوان مولد اقتصادی بهره برد.

امامی رضوی با تاكید بر ضرورت كاهش نرخ بیكاری، افزایش تولید، رشد اقتصادی و بهره‌وری، گفت: سیاستگذاران سلامت این موضوع را باید به كرات متذكر شوند.

وی با بیان این كه توجه به زنان و خانواده‌ها در بحران‌های اقتصادی در سراسر دنیا مطرح است، افزود: نهادهای خانواده باید محور تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

گفتنی است، بیستمین سالگرد روز جهانی جمعیت به همت دفتر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و وزارت بهداشت و با حضور دكتر كامران باقری لنكرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر حسن امامی رضوی معاون سلامت وزیر بهداشت، «سانیل نورالله» هماهنگ كننده دفتر سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران و «شویون سو» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، با شعار توجه به جوانان و خانواده‌ها در رویارویی با بحران‌های اقتصادی امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha