نماینده دادستان گفت: بابک زنجانی قصد داشت ۱۳۸ شرکت تامین اجتماعی را خریداری کند و واریز پول ها جعلی و غیرواقعی بود.

سلامت نیوز:نماینده دادستان گفت: بابک زنجانی قصد داشت ۱۳۸ شرکت تامین اجتماعی را خریداری کند و واریز پول ها جعلی و غیرواقعی بود.


در ادامه دومین دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی نماینده دادستان گفت: در اظهارات آقای (ش) مدیرعامل بانک «م» آمده است که بابک زنجانی را (ح ف) معرفی کرده‌اند و آقای (و) هم گفته است یک روز آقای (ش) بابک زنجانی را با خود به صندوق بازنشستگی آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر نماینده دادستان گفت: بابک زنجانی با پرداخت ۱.۲ میلیارد یورو در حساب‌های HK نزد بانک اف آی آی بی خواسته تا نفت ایران را خریداری کند، اما با مقاومت مدیران نفتی مواجه شد. بعد تصمیم گرفت ۱۳۸ شرکت از تامین اجتماعی را خریداری کند برای همین طی قراردادی با (س م)  آمادگی خود را برای خرید شرکت ها با اعتبار ۴ میلیارد یورو اعلام کرد و توانست ۱۳۸ شرکت را خریداری کند.

بابک زنجانی ۴۴۲ میلیارد ین ژاپن را از طریق بانک اف آی آی بی برای بانک رفاه نزد بانک «م» واریز کرد تا از این طریق مبلغ خرید شرکت های تامین اجتماعی را پرداخت کند، اما این مبلغ ارزی غیر قابل انتقال و غیر واقعی بود. بعد هم ضمانت‌نامه ۸ هزار میلیارد تومانی را در حق شهرداری تهران خواست صادر کند که میسر نشد.

نماینده دادستان تهران گفت: بابک زنجانی چندین بار گفته است تمام این مبالغ از وام ۱۵ میلیارد یورویی که موسسه «ب» دریافت کرده، پرداخت شده است، اما کارشناسان بانک مرکزی می‌گویند مبالغ واریزی به بانک «م» و «ت»حاصل جعل اسناد بوده و زنجانی می‌خواسته به منابع مالی کشور دست یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha