یک متخصص تغذیه گفت: ماهی کیلکا غنی از کلسیم و پروتئین بوده و مصرف آن برای برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: ماهی کیلکا غنی از کلسیم و پروتئین بوده و مصرف آن برای برای دانش آموزان توصیه می‌شود. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضی صفوی در رابطه با گروه‌های پروتئینی مورد نیاز دانش‌آموزان اظهار داشت: گوشت سفید هم‌چون گوشت مرغ و ماهی،گوشت قرمز، حبوبات و انواع مغزیجات در گروه پروتئینی مواد غذایی قرار دارند.


وی با بیان اینکه دانش‌آموزان روزانه به 2 تا 3 واحد گروه پروتئینی نیاز دارد که باید این مسئله مورد توجه والدین قرار گیرد، افزود: به طور مثال هر واحد، 60 گرم گوشت قرمز یا 2 تخم‌مرغ به‌شمار می‌رود.


به گفته صفوی یک لیوان حبوبات پخته و نصف لیوان انواع مغزیجات نیز یک واحد گروه پروتئینی را تشکیل می‌دهند.
این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه مصرف گوشت سفید به‌دلیل کلسترول کم‌تر، نسبت به گوشت قرمز توصیه می‌شود، گفت: مصرف برخی از ماهی‌ها مثل کیلکا می‌تواند پروتئین و کلسیم دانش‌آموزان را تأمین کند.


وی با اشاره به اینکه ماهی کیلکا ارزان‌قیمت بوده و غنی از پروتئین است، بیان داشت: استخوان‌های ریز این ماهی نیز قابل مصرف بوده و منبع غنی کلسیم به‌شمار می‌رود.


صفوی توصیه کرد: برای مصرف گوشت حتماً باید چربی‌های اطراف آن را جدا کرد و بهتر است آن را به‌صورت آب‌پز و کبابی مورد استفاده قرار داد و سرخ‌کرده گوشت کم‌تر توصیه می‌شود.


این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه انواع سوسیس و کالباس به‌دلیل داشتن نیترات، سرطان‌زا است، تصریح کرد: همه افراد به ویژه دانش‌آموزان سوسیس و کالباس مصرف نکنند و در صورت مصرف این مواد حتماً آن را آب‌پز یا کبابی کرده و در فواصل طولانی در برنامه غذایی خود قرار دهند.


وی در رابطه با لزوم مصرف حبوبات در میان دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: بهتر است این دسته از مواد غذایی همراه غلاتی هم‌چون نان مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گیرد. به‌عنوان مثال مصرف نان و عدسی یا عدس‌پلو حاوی پروتئین زیاد بوده و برای دانش‌آموزان مصرف آن توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha