رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت، از فرصت 15 روزه تا دو ماهه به اماکن عمومی برای رفع تخلفات بهداشتی خبر داد.

مهندس رضا غلامی با عنوان این مطلب که پلمپ تخلفات بهداشتی محیطی محل نیاز به حکم قضایی دارد به مهر گفت: در صورتی که تخلفی دیده شد ابتدا از طریق دادگاه یک فرصت 15 روزه تا دو ماهه به این قبیل اماکن داده می شود تا نسبت به رفع مشکلات بهداشتی محل خود اقدام کنند.

وزارت بهداشت با توجه به فصل گرما و شیوع بیماریهای ناشی از مواد غذایی و آب، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی را در سراسر کشور اجرا می‌ کند.

غلامی با تاکید بر اینکه رعایت شاخصهای بهداشتی در یک دهه گذشته اصولی تر و مناسب تر شده است افزود: در سالهای دور وضعیت شاخصهای بهداشتی زیر 10 درصد بود که امروز  به 50 درصد رسیده است.

تشدید بازرسی و کنترل بهداشتی تمامی مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی با اولویت مراکز طبخ و عرضه مواد غذایی از قبیل رستورانها، اغذیه فروشی ‌ها، پیتزافروشی‌ ها، به ویژه بستنی ‌فروشی‌ ها، آبمیوه فروشی ها و اماکن پذیرایی بین راهی و تشدید بازرسی و کنترل بهداشتی اماکن عمومی از نظر سرویسهای بهداشتی و وضعیت بهداشت محیطی اماکن از قبیل هتل ها و... از جمله مفاد طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی است.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: اگر در فرصت تعیین شده نسبت به رفع نواقص این قبیل اماکن اقدام نشود طبق قانون یک اخطار 24 تا 48 ساعته برای تعطیلی محل مورد نظر صادر می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha